Όπως προκύπτει από τα στοιχεία του Τηλεφωνικού Κέντρου 1110 που λειτούργησε ο Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών (ΙΣΑ) σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής από την αρχή της πανδημίας, και το οποίο έχει μεγάλη ανταπόκριση αφού μέχρι σήμερα έχει δεχθεί 75.000 κλήσεις, οι ανησυχίες των πολιτών φαίνεται ότι εξαρτώνται από την πορεία της νόσου. Τις οδηγίες για τη διαγνωστική πορεία της διαδέχονται ερωτήματα για θέματα διακοπών, κοινωνικής δραστηριοποίησης και ζητήματα οικονομικής φύσεως.
“Να πάω διακοπές, να ταξιδέψω στο εξωτερικό, ποια προληπτικά μέτρα πρέπει να ακολουθήσουμε, τι πρέπει να γνωρίζουμε, πώς θα αντιμετωπίσουμε προβλήματα που τυχόν προκύψουν;”.Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση νεαρού ατόμου που ζητούσε οδηγίες για να κάνει πάρτι με 30 άτομα, όπως αναφέρει στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο δρ Παναγιώτης Ευσταθίου, συντονιστής της Ομάδας Διαχείρισης Κρίσεων της Περιφέρειας Αττικής.
Οι 90 εθελοντές με γνώσεις πάνω στα θέματα της πανδημίας, απαντούν στις κλήσεις των πολιτών και παρέχουν ιατρική ενημέρωση, ψυχολογική υποστήριξη, δίνουν οδηγίες για διακοπές με ασφάλεια, καταγράφουν καταγγελίες για φαινόμενα αισχροκέρδειας για προϊόντα που βγήκαν στην αγορά αυτή την περίοδο και περιπτώσεις ανθρώπων που ανήκουν σε ευάλωτες ομάδες και χρήζουν βοήθειας και που οι κοινωνικές υπηρεσίες των δήμων θα μπορούσαν να τους βοηθήσουν. «Χιλιάδες συμπολίτες μας βρήκαν λύσεις σε σοβαρά θέματα που είχαν να αντιμετωπίσουν κατά την πιο κρίσιμη περίοδο», τονίζει ο ο περιφερειάρχης Αττικής και πρόεδρος του ΙΣΑ Γιώργος Πατούλης.