Εθνικό Συμβούλιο της Τουρκίας: “Έτοιμο το τουρκικό αεροπλανοφόρο μέχρι τα μέσα του 2019” (vid)

Το πρώτο τουρκικό αεροπλανοφόρο θα είναι έτοιμο σε τέσσερα χρόνια, δηλαδή μέσα στο 2019 και θα μπορεί να αμφισβητεί την ελληνική κυριαρχία όπως και την ελληνική ΑΟΖ, με απόφαση του Εθνικού Συμβουλίου της Τουρκίας.

Την ίδια στιγμή ο Τούρκος Α/ΓΕΝ Bülent Bostancıoğlu απειλεί ευθέως για άλλη μια φορά το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό ότι έχει δώσει κανόνες εμπλοκής στα τουρκικά πληρώματα για να προστατέψουν την τουρκική κυριαρχία αν απειληθεί από την ελληνική αλλά και από κάθε άλλη, (ισραηλινή), πλευρά!

Η απόφαση αυτή της ναυπήγησης του πρώτου τουρκικού αεροπλανοφόρου, πάρθηκε στο τελευταίο Εθνικό Συμβούλιο της Τουρκίας που συνήρθε στις 31 Δεκεμβρίου του 2014 υπό την προεδρία του Ταΐπ Ερντογάν. 

Σε αυτό το Εθνικό Συμβούλιο συζητήθηκε η ανάγκη ναυπήγησης του αεροπλανοφόρου σαν ένα πολύ σημαντικό βήμα για την εδραίωση της τουρκικής ναυτικής υπεροχής στις παραπάνω περιοχές.

Το πρώτο τουρκικό αεροπλανοφόρο εκτός του ότι θα πλέει σηματοδοτώντας την τουρκική θαλάσσια κυριαρχία στην Μαύρη Θάλασσα, στο Αιγαίο και στην ανατολική Μεσόγειο, θα κάνει και υπερπόντιες διαδρομές, στον Ινδικό και στον Ατλαντικό ωκεανό προβάλλοντας την Τουρκία σαν την νέα ναυτική παγκόσμια υπερδύναμη!

Το αεροπλανοφόρο αυτό θα είναι εξοπλισμένο με τα τελευταίου τύπου ηλεκτρονικά συστήματα, ενώ θα έχει την δυνατότητα να προσγειώνονται και να απογειώνονται τα τουρκικά μαχητικά αεροσκάφη, F-35-Β. Παράλληλα θα είναι εξοπλισμένο με υπερσύγχρονη νοσοκομειακή μονάδα για τις ανάγκες του πληρώματος και όχι μόνο.

Ο αρχηγός του τουρκικού Γενικού Επιτελείου Ναυτικού, ναύαρχος Bülent Bostancıoğlu, δήλωσε ότι έφτασε η εποχή που η Τουρκία θα έχει την πλήρη ναυτική υπεροχή στο Αιγαίο και στην ανατολική Μεσόγειο, περιοχές όπου, όπως ισχυρίστηκε “ήταν τουρκικές λίμνες τον 15ο 16ο και 17ο αιώνα”!

“Τα επόμενα χρόνια,” όπως υποστήριξε ο Bülent Bostancıoğlu,” η Τουρκία θα είναι η πρώτη ναυτική δύναμη στην ανατολική Μεσόγειο και θα ξεπεράσει την Ελλάδα και την Ιταλία κυριαρχώντας στην περιοχή που έχει και τα ιστορικά δικαιώματα της εθνικής της κυριαρχίας”

Σύμφωνα με τον Τούρκο Α/ΓΕΝ, η Ανατολία και η ηπειρωτική Τουρκία δεν μπορεί να επιζήσει αν δεν εξασφαλίσει την τουρκική ναυτική κυριαρχία στο Αιγαίο και στην ανατολική Μεσόγειο και για τον λόγο αυτό, δηλαδή για την εξασφάλιση της τουρκικής ναυτικής κυριαρχίας, ήταν απαραίτητη η ναυπήγηση του πρώτου τουρκικού αεροπλανοφόρου το οποίο το δυνατόν συντομότερο θα καθελκυστεί σε αυτές τις θάλασσες.

Στις δηλώσεις του προς τον τουρκικό τύπο και στην εφημερίδα Akşam, δεν παραλείπει για άλλη μια φορά να απειλήσει την χώρα μας ότι αν παρουσιαστεί ανάγκη τα πληρώματα του τουρκικού στόλου έχουν τις απαραίτητες οδηγίες εμπλοκής με τα ελληνικά πολεμικά πλοία για να προστατέψουν την τουρκική κυριαρχία αν απειληθεί από την ελληνική αλλά και από κάθε άλλη, (ισραηλινή), πλευρά.

Ακόμα και τις θαλάσσιες συγκοινωνίες έβαλε «στο χέρι» ο Τούρκος αρχινάυαρχος, δηλώνοντας πως ήρθε ο καιρός η Τουρκία να πάρει στα χέρια της από τους Έλληνες και τους Ιταλούς τις θαλάσσιες συγκοινωνίες και να μεταφέρει με τα δικά της πλοία τους τουρίστες που θέλουν να επισκεφτούν την Τουρκία από την Ευρώπη και από άλλα μέρη του κόσμου.

Η μετάφραση και επιμέλεια από τον τουρκικό Τύπο έγινε από τον γνωστό τουρκολόγο Ν.Χειλαδάκη.

Ας δούμε τώρα τι σημαίνει για την Ελλάδα η απόφαση αυτή του Εθνικού Συμβουλίου της Τουρκίας.

Η απόφαση αυτή φέρνει την Τουρκία στο «κλειστό» κλάμπ των χωρών που έχουν στη διάθεσή τους αεροπλανοφόρα  αλλά σηματοδοτεί κάτι πιο σημαντικό: τις μεγαλεπήβολες γεωστρατηγικές επιδιώξεις της Άγκυρας η οποία μέσω της απόκτησης ενός τέτοιου σκάφους θέλει να καταστεί ηγέτιδα δύναμη στην Ν.Α. Μεσόγειο έχοντας σταθερή αεροναυτική παρουσία στην περιοχή.

Σε σχέση με την Ελλάδα βέβαια δεν χρειάζονται ιδιαίτερες αναλύσεις για να γίνει αντιληπτό ότι πρόκειται για μια – ακόμη- αρνητική εξέλιξη στην όποια ισορροπία ασθμαίνοντας προσπαθεί να διατηρήσει η χώρα μας στο εξοπλιστικό πεδίο.

Το τουρκικό ελικοπτερόφόρο/αεροπλανοφόρο θα κατασκευαστεί στα τουρκικά ναυπηγεία Sedet το σχέδιο των οποίων στηρίζεται στην ισπανική σχεδίαση του αεροπλανοφόρου  Juan Carlos των ναυπηγείων  Navantia με εκτιμώμενο κόστος που πλησιάζει τα 1,67 δισ δολάρια (1,2 δισ ευρώ)

Το τουρκικό σκάφος αν και χαρακτηρίζεται καταρχήν ως ελικοπτεροφόρο εντούτοις με την κατάλληλη μετατροπή (τοποθέτηση επικλινούς καταστρώματος “ski-jump”) μπορεί πολύ εύκολα να μετατραπεί σε αεροπλανοφόρο επιχειρώντας από εκεί αεροσκάφη F-35B. Η απόφαση του Εθνικού Συμβουλίου της Τουρκίας που μιλά για αεροπλανοφόρο δέιχνει ότι θα τοποθετηθεί το επικλινέ κατάστρωμα “ski-jump” και θα αγοραστούν F-35B

Μπορεί βέβαια η τουρκική Αεροπορία να ,μην έχει προς το παρόν στη λίστα των παραγγελιών της  αεροσκάφη F-35Β – που μπορούν να επιχειρήσουν από σκάφη παρόμοιου μεγέθους-  εντούτοις αυτό δε σημαίνει πρακτικά τίποτα. Πολύ εύκολα μπορεί να μετατρέψει ένα μέρος της παραγγελίας των 100 F-35 στην έκδοση «-Β» ή και να προχωρήσει σε μια νέα.

Ετσι με μια κινητή ουσιαστικά βάση στην οποία θα επιχειρούν τα F-35, τα αεροσκάφη θα μπορούν πρακτικά να εμφανίζονται σε οπουδήποτε σημείο από το Ν.Α. Αιγαίο μέχρι και την Κύπρο δημιουργώντας συνθήκες ναυτικού αποκλεισμού της Κύπρου όποτε το θελήσουν.

Ταυτόχρονα με την ύπαρξη ενός τέτοιου σκάφους θα μπορεί –και είναι σίγουρο πως θα το πράξει- να ασκεί συνεχή και σταθερή πίεση στην Ελλάδα ώστε να απόσχει από οποιαδήποτε ενέργεια στην ΑΟΖ σε περίπτωση που η Αθήνα θελήσει να ασκήσει τα δικαιώματά της.

Παράλληλα το τουρκικό σκάφος εκτός από δυνατότητα μεταφοράς αεροσκαφών -μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι και 30(!) F-35 – είναι σχεδιασμένο και για την υποστήριξη αποβατικών επιχειρήσεων με ελικόπτερα και αποβατικά σκάφη.

Σε ότι αφορά το ίδιο το σκάφος  το LHD Juan Carlos έχει μέγιστη ταχύτητα πλεύσης  φτάνει τους 29 κόμβους, με τη μέγιστη διατηρούμενη να φτάνει τους 19,5 κόμβους, ενώ  όταν χρησιμοποιείται ως ελαφρύ αεροπλανοφόρο, η ταχύτητα του φτάνει τους 21,5 κόμβους.

Το μέγιστο εκτόπισμά του φτάνει τους 27.079 τόνους και τους 24.660 τόνους όταν το πλοίο χρησιμοποιείται ως ελαφρύ αεροπλανοφόρο. Το μήκος του ανέρχεται σε  230,82 μέτρα, το πλάτος του είναι 32 μέτρα, το βύθισμα 6,9 μέτρα και το ύψος φτάνει τα 27,9 μέτρα.

Η εμβέλεια του πλοίου είναι 9.000 ναυτικά μίλια με ταχύτητα 15 κόμβων, ενώ η αυτονομία του φτάνει τις 20 ημέρες. Το LHD Juan Carlos I (L61) μπορεί να μεταφέρει στο υπόστεγο που διαθέτει μέχρι και 12 ελικόπτερα μεσαίου μεγέθους 11 μαχητικά F-35B.η 30 μαχητικά F-354B χωρίς όμως ελικόπτερα.

Εάν το σκάφος πρόκειται να αναλάβει αποστολή κρούσης τότε το φορτίου μεταβάλλεται και διαμορφώνεται σε 20 αεροσκάφη F-35B και 5-6 ελικόπτερα στο κατάστρωμα. Για την υποστήριξη αμφίβιων αποβατικών επιχειρήσεων το LHD Juan Carlos μπορεί  να φιλοξενήσει στη δεξαμενή του 4 αποβατικά σκάφη LCM-1E/LCM-8, 4/6 SUPERCAT Type RIB.

Σε περίπτωση που το πλοίο συμμετέχει σε αποστολές αερο-αποβατικών επιχειρήσεων, μπορεί να μεταφέρει 10 ελικόπτερα CH-47 μαζί με ελαφρά οχήματα και φορτίο, ή εναλλακτικά 30 ελικόπτερα μεσαίου βάρους ή ακόμα και 20 ελικόπτερα μεσαίου βάρους μαζί με 10 βαριά ελικόπτερα CH-47. Ταυτόχρονα μπορεί να μεταφέρει και άρματα μάχης σε  χώρο συνολικής έκτασης 1.410 τ.μ. ενώ  μπορούν να μεταφερθούν και ΤΟΜΑ, πυροβόλα, πυρομαχικά, γερανοί εκσκαφείς κλπ. Εναλλακτικά το πλοίο μπορεί να μεταφέρει μέχρι και 46 άρματα Leopard 2.

Σε περίπτωση υποστήριξης αποβατικών επιχειρήσεων έχει τη δυνατότητα μεταφοράς 902 στρατιωτών.

H ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ πρώτη είχε αποκαλύψει το 2008 το πρόγραμμα προμήθειας του τουρκικού πλοίου το οποίο θα μπορεί να εκτελέσει αυτό που μέχρι τώρα φαντάζει αδύνατο:
Την προσβολή των ελληνικών νησιών του Ανατολικού Αιγαίου, από την δυτική παντελώς ανοχύρωτη πλευρά τους, από την στιγμή που η τουρκική Αεροπορία καταφέρει να αποκτήσει έστω και για λίγες ώρες τοπική αεροπορική υπεροχή. Κάτι που βάσει της πορείας των εξοπλιστικών προγραμμάτων των δύο χωρών είναι κάτι παραπάνω από βέβαιο ότι θα επιτευχθεί προς τα τέλη της δεκαετίας. Ο χρόνος τρέχει, και τρέχει εις βάρος του Ελληνισμού.

 

 

 

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Pin It on Pinterest