Τα MiG-29K για πρώτη φορά θα πετάξουν εντός του ελληνικού FIR

mig29kuznetsov13_mig_0
Η ρωσική ναυτική Μοίρα με το αεροπλανοφόρο «Ναύαρχος Κουζνετσόφ» να ηγείται αυτής, βρίσκεται αυτή την στιγμή νοτιοδυτικά της Κρήτης (για την ακρίβεια στο μέσον της διαδρομής Μάλτας και Κρήτης, οδεύουν προς το ελληνικό FIR (θα εισέλθει τις νυχτερινές ώρες σήμερα) και έχει ξεκινήσει σειρά ασκήσεων εν πλω προς την Συρία.
Ηδη έχουν εκδώσει ΝΟΤΑΜ για αεροπορικές ασκήσεις εντός του ελληνικού FIR, ενώ εκδόθηκε ή θα eκδοθεί τις επόμενες ώρες NAVTEX και SUBNOTE για τα ρωσικά πυρηνικά υποβρύχια που πλέουν κάτω από το αεροπλανοφόρο. 
Το αεροπλανοφόρο συνοδεύεται από το πυρηνοκίνητο πυραυλοφόρο καταδρομικό κλάσης Kirov, το «Μέγας Πέτρος», δυο υποβρύχια Akula ΙΙ ένα υποβρύχιο Improved Kilo, το αντιτορπιλικό Severomorsk κλάσης Udaloy Ι και το «Vice Admiral Kulakov» και συνοδευτικά σκάφη (πετρελαιοφόρα και επισκευών).
Το ερώτημα είναι αν θα επιτρέψει η Ελλάδα τον ανεφοδιασμό τους, καθώς μέχρι στιγμής όλα τα ΝΑΤΟϊκά κράτη απ’όπου πέρασαν αρνήθηκαν να τα ανεφοδιάσουν.
Aυτό το θέμα θα συζητηθεί στην αυριανή συνάντηση μεταξύ του υπουργού Εξωτερικών, Νίκου Κοτζιά,και του υπουργού Εξωτερικών της Ρωσικής Ομοσπονδίας, Σεργκέϊ Λαβρόφ, 
Ο υπουργός Αμυνας της Ρωσίας Σ.Σοιγκού καυτηρίασε την συμπεριφορά συγκεκριμένων χωρών που «κάτω υπό την πίεση των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ αποφάσισαν να μην επιτρέψουν τα ρωσικά πλοία να ανεφοδιαστούν στα λιμάνια τους. Παρόλα αυτά αυτό δεν επηρέασε την ασφάλεια τους» τόνισε.
Τα δύο πυρηνοκίνητα επιθετικά υποβρύχια τύπου Project 971 ή Shchuka-B, Akula ΙΙ σε συνδυασμό με το υποβρύχιο κλάσης Kilo και σε συνδυασμό με τους πυραύλους cruise Kalibr θεωρούνται κρίσιμα «εργαλεία» που μπορούν να αλλάξουν την ισορροπία και να αποτελέσουν μοχλό πίεσης της Ρωσίας προς τους δυτικούς, σε συνδυασμό πάντα με τον διπλασισμό της αεροπορικής ισχύος της Ρωσίας στην περιοχή, λόγω της μεταφοράς 20 μονοθέσιων MiG-29K, 4 διθέσιων MiG-29KUB, 4 Su-25TG/UBP, τουλάχιστον 6 με 10 Ka-52K, και 14 Su-33 (ναυτική έκδοση του Su-30SM).
Τα Akula είναι διπλού κήτους κατασκευής, εκτοπίσματος 13.400 τόνων μήκους 110μ. με πλήρωμα 62 ατόμων έχουν πυρηνικό αντιδραστήρα ΟΚ-659Μ που μέσω των γεννητριών παραγωγής ατμού κινούν το υποβρύχιο μέσω 7φιλης προπέλας επιτυγχάνοντας ταχύτητες της τάξης των 35 κόμβων ενώ μπορούν να καταδυθούν σε βάθη μέχρι και τα 520μ.
Ο οπλισμός τους αποτελείται 4 τορπιλοσωλήνες των 533 mm για 28 τορπίλες και πυραύλους Kalibr και 4 τορπιλοσωλήνες των 650 mm για 12 τορπίλες βαρέως τύπου ή επιπλέον πυραύλους κρουζ ενώ φέρουν και 3 εκτοξευτές MANPADS IGLA για 18 πυραύλους.
Επίσης και πέραν της πολύ χαμηλής ακουστικής απόδοσης ο εξοπλισμός τους αποτελείται ενεργό και παθητικό σόναρ με πλευρικές διατάξεις διάταξης φάσης καθώς και σόναρ εντοπισμού ναρκών ενώ υπάρχει και πλήρης σουίτα ηλεκτροοπτικών αισθητήρων και ραντάρ στην μορφή περισκοπίων.
Τα υποβρύχια κλάσης Improved Kilo όπως αυτά που έχει παραλάβει ο στόλος της Μαύρης Θάλασσας (4 έχουν παραληφθεί απομένουν ακόμα 2) ανήκουν στο project 636 και έχουν εκτόπισμα 3950 τόνους μήκος 74μ. πλήρωμα 52 ατόμων ενώ στους 6 τορπιλοσωλήνες των 533mm μπορούν να εκτοξευτούν 18 όλα είτε τορπίλες είτε οι νέοι πύραυλοι τύπου Kalibr. Τέλος κάθε υποβρύχιο φέρει εκτοξευτή MANPADS τύπου SA-N-10 με 8 πυραύλους.
Το ερώτημα είναι αν θα επιτραπεί ο ανεφοδιασμός της αρμάδας σε μία από τις τρεις χώρες κελιδιά της περιοχής: Ελλάδα, Αιγυπτο ή Κύπρο. Και με τις τρεις υπάρχουν συμφωνίες της Ρωσίας, αλλά η Ελλάδα ανήκει στο ΝΑΤΟ και η Κύπρος βιώνει δύσκολες στιγμές. Φυσικά υπάρχει πάντα το συριακό λιμάνι και η ρωσική βάση στην Ταρτούς, αλλά δεν μπορεί να υποστηρίξει ολόκληρη την αρμάδα…