Τα ρόδια κόβουν την όρεξη και κάνουν καλό στην υγεία!

46ec392ee5bdf3a4dd7c7cb731fc06cb_L
Το ρόδι έχει την τιμητική του την περίοδο των εορτών καθώς εκτός από γούρι αφού συμβολίζει τη γονιμότητα και την ευημερία, είναι εξαιρετικά ωφέλιμο φρούτο, από τα λίγα που καταναλώνονται μαζί με το κουκούτσι.
Μπορείτε  να το βρείτε στην αγορά και να το καταναλώσετε άφοβα, γιατί εκτός από πλούσια πηγή βιταμινών (Α, C, Ε, φυλλικό οξύ), σίδηρο, κάλιο και φυτικές ίνες , έχει λίγες θερμίδες και επιπλέον κόβει την όρεξη!
Το διαπίστωσαν στη Σκωτία επιστήμονες σε  μελέτη που πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο Queen Margaret, στο Εδιμβούργο και στην οποία συμμετείχαν 29 εθελοντές  οι οποίοι έπαιρναν καθημερινά και επί τρεις εβδομάδες ένα συμπλήρωμα ροδιού. Οπως ανέφεραν, χόρταιναν πιο γρήγορα, με αποτέλεσμα να περιορίσουν τελικά κατά 22% την ποσότητα του φαγητού που κατανάλωναν.
Έπειτα από τρεις εβδομάδες, όλοι οι εθελοντές ήπιαν ένα ποτήρι χυμό ρόδιού πριν καθίσουν στο εργαστήριο των επιστημόνων για να απολαύσουν ένα γεύμα ζυμαρικών με σάλτσα ντομάτας.
Πριν αρχίσουν να τρώνε και στη συνέχεια, ανά 15 λεπτά και επί 2 ώρες μετά την ολοκλήρωση του γεύματος, οι εθελοντές κατέγραφαν σε ειδικό ερωτηματολόγιο πόσο πεινούσαν, αν ένιωθαν λαχτάρα για το φαγητό, πόσο χορτάτοι ένιωθαν και πόσο ικανοποιημένοι ήταν από το φαγητό τους.
Όσοι είχαν πάρει το συμπλήρωμα ρόδιού ανέφεραν κατά μέσον όρο 12% λιγότερη πείνα, 21% χαμηλότερη λαχτάρα για φαγητό, 16% εντονότερο αίσθημα κορεσμού της πείνας και 15% υψηλότερη ικανοποίηση από το φαγητό τους.
Σε  άλλη πρόσφατη μελέτη, φάνηκε ότι το ρόδι και οι διάφορες ποικιλίες μούρων έχουν την ισχυρότερη αντιοξειδωτική δράση σε κυτταρικό επίπεδο, σε σύγκριση με άλλα 25 φρούτα που εξετάστηκαν.
Επίσης τα 100 γρ. ροδιού μας δίνουν περίπου 73 θερμίδες προερχόμενες κατά κύριο λόγο από υδατάνθρακες (17 mgr) και λιγότερο από πρωτεΐνη (1 mgr) ενώ το λίπος είναι περίπου (0,3 mgr.) Αποτελείται κατά 81% από νερό και προσφέρει ικανοποιητικές ποσότητες καλίου (250 mgr) και χαμηλές νατρίου. Η αναλογία αυτή είναι πολύ σημαντική αφού υψηλές ποσότητες νατρίου σε συνδυασμό με χαμηλές καλίου σχετίζονται με αύξηση της αρτηριακής πίεσης και πρόκληση οιδημάτων στα άκρα.
Πηγή: mothersblog.gr