Λιγότερο από μια εβδομάδα απέμεινε για τις εκλογές και η μάχη του σταυρού για τους υποψήφιους βουλευτές βρίσκεται πια στην κορύφωση της.
Τα «όπλα» που έχουν στη διάθεση τους και η τακτικές που ακολουθούν είναι κυρίως….
Τακτική Νο 1
Η φυσική παρουσία τους σε εκδηλώσεις, σε χώρους εργασίας ,σε χωριά, νησιά κλπ.
Επισκέψεις …συνοδευόμενες πάντα και από το απαραίτητο Δελτίο Τύπου ,όπου αναφέρεται οπωσδήποτε η μεγάλη ανταπόκριση των πολιτών. Και για του λόγου το αληθές κρίνεται χρήσιμη και η αντίστοιχη φωτογραφία.
Τακτική Νο 2
Επισκέψεις… έντυπες.
Η φυσική παρουσία των υποψηφίων δεν είναι πάντα εφικτή, λόγω αυξημένου φόρτου (προεκλογικής) εργασίας. Στην περίπτωση αυτή η ενημέρωση των πολιτών για την υποψηφιότητα τους ,το βιογραφικό τους και φυσικά τις προθέσεις τους για ένα καλύτερο μέλλον, περιορίζεται στις επισκέψεις τους μέχρι τις εξώπορτες των σπιτιών μας, δια των φυλλαδίων με την απαραίτητη «ρετουσαρισμένη» φωτογραφία τους. Αυτές οι επισκέψεις κρίνονται πιο… ασφαλείς ,αφού και η περίπτωση «γιουχαισματος» αποφεύγεται και (με μερικά ευρώ παραπάνω) θα φτάσουν παντού .Από τα χαλάκια μας… μέχρι τους υαλοκαθαριστήρες των αυτοκινήτων μας(για κάποιο λόγο ανεξήγητο το μόνο …δυσπρόσιτο σημείο παραμένει το γραμματοκιβώτιο στην εξώπορτα).
Τακτική Νο 3
Μηνύματα στα κινητά τηλέφωνα μας.
Στην περίπτωση αυτή για την …προσωπική επαφή ,αξιοποιούνται τα …προσωπικά δεδομένα των ψηφοφόρων. Η μέθοδος της μαζικής αποστολής μηνυμάτων, θεωρείται ιδιαίτερα αποτελεσματική για τη δύσκολη και απαιτητική πληθυσμιακή ομάδα των αδιάφορων πολιτών. Αυτούς που μπορεί να μη νοιάστηκαν να μάθουν πώς πέρασαν τη μέρα τους οι υποψήφιοι βουλευτές (βλ.Τακτική Νο 1),ή μπορεί να πάτησαν κατά λάθος το έντυπο στο πεζοδρόμιο(βλ.Τακτική Νο 2),αλλά δε μπορεί …το μήνυμα στο κινητό τους θα το «ανοίξουν». Πρόκειται ίσως για τη δυσκολότερη προσέγγιση ,αφού σε μια -δυο γραμμές πρέπει να ενημερώσουν τους ψηφοφόρους για το ονοματεπώνυμο τους, την ιδιότητα τους(«Υποψήφιος βουλευτής με το …τάδε κόμμα),το λόγο που πρέπει να τους επιλέξουν κι όλα αυτά …χωρίς φωτογραφία!
Οι τακτικές λοιπόν γνωστές ….η αποτελεσματικότητα τους όμως παραμένει άγνωστη.
Γιατί πως είναι δυνατόν να πιστέψουμε ,αγαπητοί υποψήφιοι, ότι στις επισκέψεις σας ,οι οποίες είναι σε κοινούς τόπους αλλά σε άλλο χρόνο, τυγχάνετε όλοι «θερμής υποδοχής»? Ή οι πολίτες σας «δουλεύουν» ή εσείς «δουλεύετε» εμάς.
Και πως είναι δυνατόν να μας πείσετε για τις καλές σας προθέσεις για το μέλλον το δικό μας και των παιδιών μας, όταν η έκδοση χιλιάδων έντυπων φυλλαδίων και ο τρόπος διανομής τους είναι απόδειξη της ανύπαρκτης οικολογικής σας συνείδησης?
Και τέλος πως θέλετε να πιστέψουμε ότι τα μηνύματα στα κινητά μας είναι προσωπικά, αφού (δυστυχώς)δε μπορούμε να σας απαντήσουμε ποτέ?
Ίσως βέβαια να τους αδικούμε. Ίσως οι υποψήφιοι να αξιοποιούν κι άλλες τακτικές τις οποίες δε γνωρίζουμε.
Ίσως κάποιοι είμαστε πολύ δύσπιστοι, που νομίζουμε πως η προεκλογική δραστηριότητα τους καμιά σχέση δεν έχει με τη μετεκλογική τους δράση.
Ή ίσως τελικά να φταίει που δεν ακούσαμε ποτέ την ίδια μουσική, που δεν τραγουδήσαμε ποτέ μαζί το τραγούδι «Η φαντασία στην εξουσία».
Υ.Γ To τραγούδι είναι μια μουσική δημιουργία του Στέλιου Βαμβακάρη
σε στίχους του Πάνου Ηλιόπουλου που ερμήνευσε ο Παύλος Σιδηρόπουλος.
Ιωάννα Μαρίνου