Πόσο ασφαλής είναι ο τρόπος που γυμναζόμαστε – Γράφει ο Τάσος Χαβιαράς

unnamed
Όλοι ξέρουμε τα οφέλη της γυμναστικής, καμιά φορά όμως χάνουμε το μέτρο και μπορεί να υπάρχουν τραυματισμοί  και διάφορες καταστάσεις που μπορεί να μας κρατήσουν πολύ καιρό μακριά της.Θα δούμε εδώ πως μπορούμε να αποφύγουμε δυσάρεστες εκπλήξεις.
1)Όταν πηγαίνουμε σε ένα γυμναστήριο καλό θα είναι να γνωρίζουμε αυτός που μας γυμνάζει τι σπουδές και τι εμπειρία έχει με τη γυμναστική.
2)Κατά καιρούς είναι στην μόδα διαφορετικά είδη γυμναστικής που δε μπορούν να τα κάνουν όλοι.Σωστό θα είναι πρίν μπούμε σε ενα πρόγραμμα  να συζητήσουμε με τον γυμναστή μας κατά πόσο είναι εφικτό.Υπάρχουν κάποια προγράμματα γυμναστικής που πρέπει να περάσει λίγος καιρός εισαγωγικών ασκήσεων  του ασκούμενου έτσι ωστε να μπορεί να τα πραγματοποιήσει μετά από λίγο χρονικό διάστημα.
3)Κάνετε καλό ζέσταμα τουλάχιστον 8 με 10 λεπτά πριν ξεκινήσετε το πρόγραμμα έτσι ώστε οι μύες να έιναι πιο χαλαροί αφού θα έχει αυξηθεί η κυκλοφορία του αίματος.Το ζέσταμα μπορεί να είναι χαλαρό τρέξιμο ή έντονο βάδην.
4)Μη φτάνετε στα άκρα τις άντοχές σας και το σώμα σας.Ενδεικτικά για έναν άνθρωπο 40 ετών οι παλμοί του ανά λεπτό να μη ξεπαιρνούν τους 165.
5)Σωστός εξοπλισμός.φοράτε ελαφρία παπούτσια και ρούχα όσο το δυνατόν πιο ελαφρία ειδικα το καλοκαίρι έτσι ώστε να φεύγει η θερμότητα απο το σώμα σας.
6)Φάτε 3 ώρες πριν γυμναστείτε σε κάθε άλλη περίπτωση που καταναλώσουμε ένα γεύμα κοντά στην ώρα της γυμναστικής επιβαρύνετε το έργο της καρδιάς.Καλό θα είναι κατα τη γυμναστική να έχουμε μαζί μας νερό ώστε να ενυδατωνόμαστε.
7)Ξεκούραση.Όταν εχει προηγηθεί  έντονη άσκηση ή νιώθουμε οτι δε μπορούμε να αντεπεξέλθουμε κάποια στιγμη καλό ειναι να απέχουμε για  1-2 μέρες έτσι ώστε να επανέλθει ο οργανισμός μας.

Γράφει ο Τάσος Χαβιαράς απόφοιτος Τ.Ε.Φ.Α.Α,personal trainer