Διασώστες Ρόδου : Τα στοιχεία είναι τρομακτικά…Η ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΤΩΝ ΡΟΔΙΩΝ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ!

bad driver.jpeg

Τα στοιχεία είναι τρομακτικά…Η ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΤΩΝ ΡΟΔΙΩΝ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ!

Παναγιώτης Σπανός
Βασίλης Λαπάκης
Διασώστες ΕΚΑΒ Ρόδου
Το θέμα δεν είναι να μάθεις να οδηγείς.

Το θέμα είναι να μάθεις ότι ΔΕΝ ξέρεις να οδηγείς !

Το 1896 καταγράφηκε ο πρώτος θάνατος λόγω οδικού δυστυχήματος. Κατά τη διερεύνηση του δυστυχήματος, ο ιατροδικαστής είχε τότε γράψει: «Αυτό δεν πρέπει ποτέ να συμβεί ξανά».

Δυστυχώς περισσότερο από 1 αιώνα αργότερα, οι δρόμοι της Ρόδου αποτελούν πεδίο μάχης στο οποίο ακόμη και ο πόλεμος της Συρίας ωχριά μπροστά του. 

Ένας λαός που δεν είναι ικανός να συζητήσει, θα μπορέσει

να οδηγήσει;

Από τα απλά ξεκινάμε και πάμε στα σύνθετα!!!

ΤΡΑΥΜΑΤΙΕΣ ΑΠΌ ΤΡΟΧΑΙΟ ΑΤΥΧΗΜΑ ΤΡΟΧΑΙΑ 2016
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ ΜΑΡΤΙΟΣ ΑΠΡΙΛΙΟΣ ΜΑΙΟΣ ΙΟΥΝΙΟΣ ΙΟΥΛΙΟΣ
ΡΟΔΟΥ – ΛΙΝΔΟΥ 4 7 4 13 7 13 16
ΡΟΔΟΥ – ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ 1 4 2 3 8 9
ΤΣΑΙΡΙ – ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ 2 2 2 3(1) 3
ΡΟΔΟΥ – ΚΑΜΕΙΡΟΥ ( ΚΡΗΤΙΚΑ – ΚΑΜΕΙΡΟΣ) 4 3 6 8 6 7 11
ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΕΩΣ ΡΟΔΟΥ 14 14(1) 12 34 19(1) 23 36
ΛΟΙΠΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΝΗΣΙΟΥ 6 (1) 7 1 16(1) 18(1) 25(1) 28
ΗΜΕΔΑΠΟΙ 28 35 23 64 30 42 58
ΑΛΛΟΔΑΠΟΙ 3 2 9 25 37 45
ΣΥΝΟΛΟ 31 37 23 73 55 79 103

Στον παραπάνω πίνακα σας παρουσιάζουμε τον αριθμό των τραυματιών  και νεκρών για το διάστημα ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ – ΙΟΥΛΙΟΥ 2016.

Καθώς επίσης και τις περιοχές που συνέβησαν.

Τα στοιχεία συγκέντρωσε ο συνάδελφος Βασίλης Λαπάκης.

ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΤΡΟΜΑΚΤΙΚΑ!

ΟΙ ΝΕΚΡΟΙ ΕΙΝΑΙ 7….ΟΜΩΣ ΜΕΧΡΙ ΤΟΝ ΙΟΥΝΙΟ!!!!

ΌΠΩΣ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΗΔΗ, Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΩΝ ΝΕΚΡΩΝ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ!!!

ΤΡΑΥΜΑΤΙΕΣ 401

ΗΜΕΔΑΠΟΙ 280

ΑΛΛΟΔΑΠΟΙ 121

Μόνο μέσα στην πόλη ο αριθμός των τραυματιών φτάνει τους 122 και των νεκρών τους 2!!

Το 87% των θανάτων και αναπηριών δημιουργούνται με ταχύτητες κάτω των 40 χλμ, μέσα στις πόλεις.
Μόνο τον Ιούλιο είχαμε 103 τραυματίες!!!

Μια σύγκρουση με 50 χλμ ισοδυναμεί με πτώση από τον 5ο όροφο
Ας μελετήσουν οι αρμόδιοι τον πίνακα αυτό μήπως και καταλάβουν ότι

Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΙΝΑΙ ΣΧΕΔΟΝ ΑΔΥΝΑΤΟ ΝΑ ΑΝΤΙΣΤΡΑΦΕΙ!!!

ΚΑΙ ΑΣ ΑΝΑΛΑΒΟΥΝ ΤΙΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΟΥΣ…

ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΤΡΟΧΑΙΟ ΘΑ ΧΤΥΠΗΣΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ ΣΠΙΤΙ!!

pinakas3

ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ

Ο τρόπος που οδηγούμε είναι ο καθρέπτης του χαρακτήρα μας…

Αυτοί που παραβιάζουν τον ΚΟΚ ολοένα και πληθαίνουν.

Η έλλειψη τιμωρίας μάς έχει κάνει αχαλίνωτους στους δρόμους.

Εμείς εδώ στο ΕΚΑΒ είμαστε απελπισμένοι και θυμωμένοι. Δεν το χωράει ανθρώπινος νους αυτό που συμβαίνει στους δρόμους του νησιού.

ΕΚΘΕΣΗ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ

Δυστυχώς κανείς από τους αρμόδιους δεν λαμβάνει υπ ‘ όψην την έκθεση του Πολυτεχνείου Κρήτης για το 2015, στην οποία ο Νόμος Δωδεκανήσου και ειδικά η Ρόδος βρίσκονται στην ΠΡΩΤΗ ΘΕΣΗ σε νεκρούς και τραυματίες.

Σημειώνεται ότι το έτος 2009 ο νομός Δωδεκανήσου βρισκόταν στην 20η θέση στην ίδια λίστα.

Στην πρώτη θέση βρίσκονται τα Δωδεκάνησα από τη 2η το 2014. Οι νεκροί αυξήθηκαν σε 34 από 27, ενώ το 2013 ήταν 20, οι σοβαρά τραυματίες έγιναν 60 από 45 και οι ελαφρά τραυματίες 153 από 136. Το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στη Ρόδο που έγιναν τα περισσότερα ατυχήματα και ιδιαίτερα το τρίμηνο Ιούλιος – Αύγουστος – Σεπτέμβριος. Θα ιδρώσει το αυτί κάποιου αρμοδίου να γίνει κάτι για να μην σκοτώνεται ο κόσμος εκεί;
ΠΡΩΤΗ ΑΙΤΙΑ ΘΑΝΑΤΟΥ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ

<<Στην Ελλάδα τα τροχαία δυστυχήματα – ατυχήματα αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου για τους νέους από 15 έως 29 ετών, ενώ είναι και η πρώτη αιτία θανάτου σε ηλικίες 19 έως 39 ετών οδηγώντας υπό την επήρεια μέθης.
Δεν με ενδιαφέρει αν πεθάνει κάποιος 65χρονος ή 70χρονος σαν και εμένα, έχοντας κάνει την οικογένεια του, τα παιδιά του, τα εγγόνια του.
Καλό Ταξίδι.
Το να »φύγει» όμως ένα παιδί στα 15, 20, 25, 30, 35 είναι ΈΓΚΛΗΜΑ !
Δεν γεννιέται κανένας αλήτης.
Αλήτης είναι ο μπαμπάς του, ο δάσκαλος του, ο αστυνομικός του, ο δημοσιογράφος του, ο πολιτικός του>>

» Ιαβέρης »

ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ

»Κανείς δεν αντιλαμβάνεται το μέγεθος της εξόντωσης των πολιτών, καθώς τα θύματα, σε ποσοστό που ξεπερνάει το 80% είναι άνθρωποι μικρότεροι των 35 ετών, που σημαίνει ότι όσοι πεθαίνουν σε αυτές τις ηλικίες, πεθαίνουν πριν κάνουν παιδιά. Το μέγιστο πρόβλημα είναι αυτό, μιλάμε για μείωση πληθυσμού. Γιατί αυτοί που φεύγουν ή αυτοί που σακατεύονται και μένουν ανάπηροι, παθαίνουν αυτά τα τραγικά, πριν γεννήσουν. Κι αυτό λέγεται γενοκτονία. Κι όταν καθόμαστε με σεβασμό μπροστά στη Γενοκτονία των Ποντίων, πρέπει να καθόμαστε με σεβασμό και μπροστά στη γενοκτονία των Ελλήνων σήμερα».
» Ιαβέρης »
Ο ανθρώπινος πόνος
Ο πόνος για τα θύματα και τις οικογένειες τους είναι ανυπολόγιστος. Οι συνέπειες τόσο για τα θύματα που χάνουν τη ζωή τους όσο και για αυτούς που επιζούν και τις οικογένειες τους δεν είναι μόνο βραχυπρόθεσμες αλλά και μακροχρόνιες. Η απώλεια ποιότητας ζωής, οι αναπηρίες που προκύπτουν, αποτελούν μια κατάσταση που προκαλεί συχνά μόνιμη οδύνη σε πολλούς.
<< Έχετε υπολογίσει πόσο σημαντικοί, μοναδικοί, ανεκτίμητοι και αναντικατάστατοι είσαστε για την οικογένεια σας ? >>

<<Αν θέλουμε να μειώσουμε τις πιθανότητες να προκαλέσουμε τροχαίο, θα πρέπει, κάθε πρωί που ξεκινάμε από το σπίτι, πριν κλείσουμε την πόρτα, για λίγα δευτερόλεπτα να κοντοσταθούμε και να σκεφτούμε πόσες αγκαλιές μας περιμένουν πίσω το απόγευμα…>>

» Ιαβέρης »
Το οικονομικό κόστος
Εκτός από τις ανθρώπινες τραγωδίες και τον πόνο που προκαλείται από τη απαράδεκτη αυτή κατάσταση, το οικονομικό κόστος, τα έξοδα περίθαλψης και αποκατάστασης αποτελούν ένα επιπρόσθετο βάρος στα κράτη παντού στον κόσμο. Έχει υπολογιστεί ότι το οικονομικό αυτό βάρος, μαζί με την απώλεια παραγωγικότητας που προκύπτει, ανέρχεται σε δεκάδες δισεκατομμυρίων δολαρίων κάθε χρόνο.

Το τεράστιο οικονομικό κόστος που προκύπτει από την κατάσταση αυτή, αποτελεί μια τροχοπέδη στην ανάπτυξη χωρών που έχουν μειωμένες οικονομικές δυνατότητες.

Πόσο μάλλον για την ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ!!!

Οι αιτίες
Σύμφωνα με την Παγκόσμιο Οργάνωση Υγείας και τη Διεθνή Συνομοσπονδία Αυτοκινήτου, το 90% των θανάτων λόγω τροχαίων ατυχημάτων συμβαίνουν σε αναπτυσσόμενες χώρες. Τα περισσότερα θύματα είναι πεζοί, ποδηλατιστές και άτομα που χρησιμοποιούν δημόσια μέσα μεταφοράς.

Το «Τροχαίο» είναι ο μοναδικός καθημερινός τρόπος με τον οποίο μπορούμε να κλείσουμε το σπίτι μας μέσα σε ελάχιστα δέκατα του δευτερολέπτου.

Περισσότερο από το 25% των Νεκρών, λόγω Τροχαίων Δυστυχημάτων στην Ελλάδα, είναι Πεζοί, με το 45% εξ αυτών να είναι παιδιά έως 15 ετών !

Το να πιστεύεις ότι δεν θα συμβεί σε σένα, δεν είναι αφέλεια, αλλά έλλειψη παιδείας και ηλιθιότητα.

» Ιαβέρης »
Στις αναπτυσσόμενες χώρες οι κυριότερες αιτίες των δυστυχημάτων αυτών είναι οι ακατάλληλοι δρόμοι, η φτωχή κατάσταση των αυτοκινήτων και οι οδηγοί που δεν είναι καλά εκπαιδευμένοι.

Η υπερβολική ταχύτητα, το επιθετικό οδήγημα, η κούραση, ο ύπνος στο τιμόνι, το αλκοόλ, η μη τήρηση των κανόνων οδικής κυκλοφορίας, η μη χρήση ζώνης ασφάλειας, αποτελούν τις σημαντικότερες αιτίες θανάτων λόγω τροχαίων στις ανεπτυγμένες χώρες αλλά συμβάλλουν και σε μεγάλο ποσοστό των θανάτων στους δρόμους και στον υπόλοιπο κόσμο.

Οι Έλληνες κυκλοφορούν στο δρόμο σαν σχιζοφρενείς – φονιάδες με δρεπάνι δίτροχο και τετράτροχο !

» Ιαβέρης »

Κακιά στιγμή ή κακιά βλακεία ?
Σκοτώνει η βλακεία, η έλλειψη κράνους, ο πεζός στο δρόμο με το κινητό, το μηχανάκι που κάνει παράνομες προσπεράσεις, ο βλάκας ποδηλάτης που του είπαν πάρε ποδήλατο στην Ρόδο μπορεις, τα ασυντήρητα αμάξια, τα φορτηγά χωρίς καμμιά ασφάλεια εμπορευματος, ο γέρος με δίπλωμα, τα δέντρα μέσα στο δρόμο που δεν θέλουμε να κόψουμε, η κυράτσα στην αριστερή λωρίδα που δε λέει να το κουνήσει ή να ανατιναχτεί μπας και ησυχάσουμε λίγο και τέλος σκοτώνει και η ταχύτητα!

Οι θάνατοι και τραυματισμοί στο δρόμο μπορούν να προληφθούν
Δεν υπάρχει μαγική λύση για την αντιμετώπιση των προβλημάτων οδικής ασφάλειας. Υπάρχει ένα μεγάλο φάσμα αποτελεσματικών μέτρων που μπορούν να ληφθούν. Σε χώρες με μακρά παράδοση μηχανοκίνητων μεταφορών, φάνηκε ότι η επιστημονική μεθοδική προσέγγιση του προβλήματος, είναι καθοριστικός παράγοντας για τον επιτυχή χειρισμό του προβλήματος.

Η μεθοδική επιστημονική προσέγγιση απαιτεί ολοκληρωτική αντίληψη του ζητήματος εξετάζοντας τις σχέσεις μεταξύ όλων των παραμέτρων δηλαδή των οχημάτων, των χρηστών και την υποδομή του δικτύου.

Μόνο οι Ηλίθιοι ΔΕΝ φορούν κράνος…

Λέει ο Έλληνας, βλάκας, που τα ξέρει… όλα: «Άμα δε φοράω κράνος, βλέπω καλύτερα και στο κάτω κάτω μόνο τον εαυτό μου βλάπτω». Αλήθεια; Κλαμένος και μυξωμένος, πέρα από αηδία είσαι και σκέτη τύφλα. Την τύφλα σου δε βλέπεις. Αλλά ας το δούμε και αλλιώς. Αν πηγαίνεις με 80 χ.α.ω και φας τη μέλισσα στη μούρη, δεν είναι πιθανό να προκαλέσεις ατύχημα; Και ποιός θα φταίει τότε; Βλέπεις λοιπόν που το κράνος δεν είναι μόνο «δική σου υπόθεση»;
Σημ.: Το 90% από τα θανατηφόρα ατυχήματα λόγω κρανιοεγκεφαλικών κακώσεων θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί αν ο οδηγός φορούσε προστατευτικό κράνος.

» Ιαβέρης »

Ανάγκη επαγρύπνησης
Είναι απαραίτητο να εξετάζεται διαρκώς η επικρατούσα κατάσταση, να διερευνώνται συνεχώς τρόποι αντιμετώπισης. Η δραστική και άμεση υιοθέτηση νέων μέτρων για πρόληψη και εξάλειψη της μεγάλης αυτής μάστιγας, πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα των κυβερνήσεων όλων των χωρών.

Οι θάνατοι που προκαλούνται ετησίως από τα δυστυχήματα τροχαίας, είναι περισσότεροι από αυτούς που προκαλούν ορισμένες ασθένειες για τις οποίες γίνεται πολύς θόρυβος.

Υπάρχει επείγουσα ανάγκη να ευαισθητοποιηθούν παγκοσμίως όλοι οι αρμόδιοι φορείς για την πρόληψη και μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων και βελτίωση της οδικής ασφάλειας.

Λάδωμα και φακελάκι… η Παιδεία των »ελλοίνων»

Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση των επιθεωρητών δημόσιας διοίκησης στην Ελλάδα εκδίδονται κάθε χρόνο περίπου 400.000 διπλώματα και ο ετήσιος τζίρος από τα φαινόμενα χρηματισμού φθάνει τα 50 εκατομμύρια ευρώ.

Η εκπαίδευση των παιδιών, εφήβων και νέων ενηλίκων
Η εκπαίδευση των παιδιών για θέματα οδικής ασφάλειας, δεν πρέπει να αγνοείται. Είναι από την ευαίσθητη παιδική ηλικία που θα πρέπει να αποκτώνται οι σημαντικές γνώσεις για την οδική ασφάλεια.

Παράλληλα πρέπει να υπάρχει συνεχής εκπαίδευση και διαπαιδαγώγηση των ανθρώπων όλων των ηλικιών για θέματα ασφάλειας και πρόληψης δυστυχημάτων στους δρόμους. Η εκπαίδευση αυτή θα πετύχει τη μείωση των θανάτων, μόνιμων αναπηριών και τραυματισμών από τα τροχαία δυστυχήματα.

Βελτίωση των οδικών δικτύων
Επιπρόσθετα, η βελτίωση των οδικών δικτύων και η μέριμνα για καλύτερη κατάσταση των οχημάτων κάθε μορφής, μπορούν να συμβάλουν στην αντιμετώπιση του τεράστιου αυτού προβλήματος.

Είναι λοιπόν απαραίτητο το θέμα της οδικής ασφάλειας να αποτελέσει προτεραιότητα για όλες τις κυβερνήσεις, να εφαρμοστούν άμεσα μακροχρόνια προγράμματα εκπαίδευσης του πληθυσμού και βελτίωσης των φυσικών παραγόντων που μπορούν να συμβάλλουν στη γένεση οδικών τραγωδιών.

ΑΦΥΠΝΙΣΤΕΙΤΕ!!!

<< Έχετε πάει στο ποτέ στο ΚΑΤ να δείτε τι γίνεται όταν μπαίνουν στο χειρουργείο, νέα παιδιά, κομματιασμένα, διαμελισμένα και απ’ έξω είναι η μαμά και ο μπαμπάς ? Έχετε ακούσει φωνές και ουρλιαχτά ? Έχετε δει πως είναι οι γονείς που τους καλούν να υπογράψουν για τον ακρωτηριασμό των παιδιών τους ? Έχετε δει πως είναι οι γονείς που παίρνουν τα παιδιά τους σε αναπηρικά καρότσια και σε λευκά φέρετρα ? >>
‘’ Ιαβέρης ‘’

Με βοήθεια από τον Ιαβέρη και το medlook

Παναγιώτης Σπανός
Βασίλης Λαπάκης
Διασώστες ΕΚΑΒ Ρόδου

ΔΙΑΣΩΣΤΕΣ ΡΟΔΟΥ