Ο χάρτης με τους νέους προορισμούς της ελληνικής κρουαζιέρας

0f7c8b11cd8cd742ec2e235977a8e50f_XL.jpg,qt=-62169984000.pagespeed.ce.0TtY5cNLjg

Του Μηνα Τσαμόπουλου

Η τουριστική βιομηχανία της κρουαζιέρας αποτελούσε και αποτελεί πάντοτε σημείο αναφοράς σε όλε στις αναλύσεις για την εξεύρεση πόρων σε μία χειμαζόμενη ελληνική οικονομία. Ο τζίρος που γίνεται παγκοσμίως αλλά και ειδικά στην Ευρώπη καταδεικνύει ότι ο συγκεκριμένος κλάδος όχι μόνο είναι χρυσοφόρος για όσους ξέρουν να τον εκμεταλλευτούν αλλά και με μεγάλη προοπτική. Σύμφωνα με τα στοιχεία 42 εταιρείες κρουαζιέρας που εδρεύουν στην Ευρώπη, διαχειρίζονται 123 κρουαζιερόπλοια με χωρητικότητα περίπου 146.000 χαμηλότερων κλινών.

Επιπλέον 60 κρουαζιερόπλοια με χωρητικότητα περίπου 89.000 κλινών έχουν αναπτυχθεί στην Ευρώπη από 18 μη-ευρωπαϊκές εταιρείες κρουαζιέρας.

Η οικονομική συνεισφορά φθάνει τα 40,2 δισεκατομμύρια ευρώ για την Ευρώπη. Περίπου 16,6 δισ. ευρώ σε άμεσες δαπάνες από τα κρουαζιερόπλοια, τους επιβάτες και τα πληρώματα τους.

Δίνονται 10,75 δισ. ευρώ για αμοιβές εργαζομένων ενώ δημιουργήθηκαν 348.930 θέσεις εργασίας
Από όλη αυτή την πίτα η Ελλάδα που είναι κατεξοχήν τουριστικός προορισμός καταφέρνει να αποσπάσει μόλις 500 εκατομμύρια ευρώ.

«Η Ελλάδα θα μπορούσε να διεκδικήσει μεγαλύτερο κομμάτι από την πίτα των 40 δισεκατομμυρίων που κάνει τζίρο η κρουαζιέρα στην Ευρώπη. Όμως όλα παραμένουν στάσιμα αν και η χώρα συνεχίζει να έχει σημαντική παρουσία κρουαζιερόπλοιων, με τον αριθμό των επιβατο-επισκέψεων να αγγίζει συνολικά τα 5 εκατομμύρια» επισημαίνουν στο «b.s.» στελέχη της κρουαζιέρας.

Σύμφωνα με τους ειδικούς κατά 80% μειώθηκαν στη διάρκεια της τελευταίας 10ετίας οι επενδύσεις στις απαιτούμενες λιμενικές υποδομές για τον ελλιμενισμό των κρουαζιερόπλοιων με αποτέλεσμα να αποτύχει η Ελλάδα να επωφεληθεί από την αλματώδη ανάπτυξη της αγοράς κρουαζιέρας στην Ευρώπη.

Ελάχιστα από τα 1.150 ελληνικά λιμάνια, τα περισσότερα εκ των οποίων με υποτυπώδεις υποδομές, διαθέτουν επαρκείς εγκαταστάσεις για να ελλιμενίσουν κρουαζιερόπλοια.

Πολύ λίγα λιμάνια μπορούν να φιλοξενήσουν τα υπερμεγέθη πλοία των 4.000 επιβατών, γεγονός ιδιαίτερα σημαντικό καθότι από το 1996 οι εταιρείες κρουαζιέρας επενδύουν κυρίως σε πλοία αυτής της χωρητικότητας.

Συσκέψεις για έργα

Σε μία προσπάθεια να γίνουν κάποια βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας με επικεφαλής τον Θόδωρο Κόντε που είναι ο πρόεδρος, έχουν ξεκινήσει από το καλοκαίρι σειρά συσκέψεων με φορείς λιμένων αλλά και της τοπικής αυτοδιοίκησης και της Περιφέρειας προκειμένου να ολοκληρωθούν μελέτες για έργα σε διάφορα λιμάνια που έχουν τουριστικό ενδιαφέρον είτε σε νησιά είτε στην ηπειρωτική χώρα. Στόχος είναι να επισπευστούν οι διαδικασίες έγκρισης κατ’ αρχάς και στη συνέχεια υλοποίησης των έργων, με την αμέριστη συμπαράσταση της κάθε περιφέρειας όσον αφορά τις αναγκαίες πιστώσεις από τα προγράμματα ΕΣΠΑ.

Άλλωστε οι εταιρείες κρουαζιέρας στην Ελλάδα σε μια προσπάθεια να προσελκύσουν περισσότερους τουρίστες και να μπορέσουν να πουλήσουν περισσότερα πακέτα των εν πλω διακοπών. Αναζητούν εδώ και δύο χρόνια εναλλακτικούς προορισμούς. Κίνηση από την οποία μόνο οφέλη έχει η ελληνική οικονομία. Στο «χάρτη» μπήκαν από το 2014 νησιά όπως η Μήλος, η Σάμος, η Ίος, η Σύρος, η Χίος, η Σύμη, η Κως τα οποία επισκέφθηκαν χιλιάδες τουρίστες.
Επίσης, επενδύσεις γίνονται σε λιμάνια όπως της Πάτρας, ενισχύοντας τον θρησκευτικό τουρισμό του Αγίου Ανδρέα, του Γυθείου, του Ναυπλίου, ενώ υπάρχει πρόβλεψη για την Κόρινθο, ενσωματώνοντας ουσιαστικά όλη την ανατολική Πελοπόννησο στον νέο «Χάρτη της Κρουαζιέρας».

Παράλληλα, γίνονται έργα ή έχουν δρομολογηθεί δρομολογούνται σε περιοχές, όπως η Κέρκυρα, το Κατάκολο, η Ηγουμενίτσα, η Πάτμος, τα Χανιά, το Ρεθύμνου και το Ηράκλειο.

Του τελευταίους δύο μήνες τα μέλη της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιέροπλοιων είχαν αλλεπάλληλες συναντήσεις επισκεπτόμενοι διάφορες περιοχές, όπως η Πάρος, η Ιτέα, η Σύρος, η Χίος, η Αλεξανδρούπολη, η Καβάλα, και το Ναύπλιο.

πηγή: newmoney.gr