«Να πιστοποιηθούν άμεσα τα ραδιοβοηθήματα στα Περιφερειακά Αεροδρόμια για να μην υπάρξει πρόβλημα με τις βραδινές πτήσεις»

KONSOLAS

Ερώτηση κατέθεσε στη Βουλή, μαζί με άλλους 4 βουλευτές, ο Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας, σχετικά με την πιστοποίηση των ραδιοβοηθημάτων στα Περιφερειακά Αεροδρόμια.

Το ζήτημα δεν είναι μόνο τυπικό αλλά και ουσιαστικό.

Σύμφωνα με τα προβλεπόμενα πρωτόκολλα ασφάλειας τα ραδιοβοηθήματα πρέπει να επιθεωρούνται κάθε οχτώ μήνες και να γίνεται η ανάλογη πιστοποίηση.

Με δεδομένο ότι ο χρόνος πιστοποίησης έχει λήξει, προκαλούνται σημαντικά προβλήματα στις εναέριες συγκοινωνίες στα Περιφερειακά Αεροδρόμια, με κύριο τη διακοπή των βραδινών δρομολογίων. Ήδη το αεροδρόμιο της Μυτιλήνης έχει προβεί σε αλλαγή δρομολογίων, ακυρώνοντας τα βραδινά. Στην ίδια κατάσταση βρίσκονται τα αεροδρόμια της Σκιάθου, της Κω, της Σαντορίνης,  της Ρόδου και της Αγχιάλου.

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας διαθέτει δύο αεροπλάνα ειδικά μετασκευασμένα, ώστε να υλοποιούν ελέγχους για τις ενδείξεις των ραδιοβοηθημάτων. Ωστόσο, τα αεροσκάφη αυτά παραμένουν καθηλωμένα, εξαιτίας της υποχρηματοδότησης της Υπηρεσίας.

Σε δήλωσή του ο κ. Κόνσολας, επισημαίνει:

«Το Υπουργείο Οικονομίας και Υποδομών οφείλει να δώσει άμεσα λύση.

Η ασφάλεια των πτήσεων είναι δεδομένη, όμως άμεσα πρέπει να γίνει η διαδικασία πιστοποίησης των ραδιοβοηθημάτων στα περιφερειακά αεροδρόμια για να μην υπάρξουν ενδεχόμενα προβλήματα στις νυχτερινές πτήσεις».

Το πλήρες κείμενο της Ερώτησης των Βουλευτών, έχει ως εξής:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού

Θέμα: «Η λήξη της πιστοποίησης των ραδιοβοηθημάτων των Εθνικών Αεροδρομίων απειλεί με διακοπή τις νυχτερινές πτήσεις»

Σημαντικά προβλήματα παρουσιάζονται το τελευταίο διάστημα στο χώρο των αερομεταφορών λόγω της μη λειτουργίας των ραδιοβοηθημάτων, γεγονός που οδηγεί στη σταδιακή διακοπή των νυχτερινών πτήσεων.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα πρωτόκολλα ασφάλειας τα ραδιοβοηθήματα πρέπει να επιθεωρούνται κάθε οχτώ μήνες. Εντούτοις, το διάστημα αυτό έχει παρέλθει για αρκετά από αυτά με το χρόνο πιστοποίησης να έχει λήξει, δημιουργώντας σημαντικά προβλήματα στις εναέριες συγκοινωνίες, με κύριο τη διακοπή των βραδινών δρομολογίων. Ήδη το αεροδρόμιο της Μυτιλήνης έχει προβεί σε αλλαγή δρομολογίων, ακυρώνοντας τα βραδινά. Στην ίδια κατάσταση βρίσκονται τα αεροδρόμια της Σκιάθου, της Κω, της Σαντορίνης, της Ανδραβίδας, της Ρόδου και της Αγχιάλου.

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας διαθέτει δύο αεροπλάνα ειδικά μετασκευασμένα, ώστε να υλοποιούν ελέγχους για τις ενδείξεις των ραδιοβοηθημάτων. Ωστόσο τα αεροσκάφη αυτά παραμένουν καθηλωμένα, εξαιτίας της οικονομικής ασφυξίας της Υπηρεσίας. Το ένα δεν δύναται να εκτελέσει πτήσεις, διότι δεν έχει προμηθευτεί τα απαραίτητα εγχειρίδια για το 2015, κόστους 35.000 ευρώ, ενώ το άλλο βρίσκεται στη Γερμανία για εξάμηνη συντήρηση, με το κόστος να ανέρχεται στα 70.000 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου και της οφειλής της προηγούμενης συντήρησής του, τον Οκτώβριο του 2014.

Αποτέλεσμα της καταστάσεως αυτής είναι να απειλούνται με διακοπή νυχτερινών δρομολογίων αρκετά αεροδρόμια της χώρας, καθώς οι πτήσεις εκτελούνται χωρίς τη χρήση των ραδιοβοηθημάτων, γεγονός που πλήττει ανεπανόρθωτα τον τουρισμό.

.

Κατόπιν όλων αυτών,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

  1. Πώς προτίθεστε να αντιμετωπίσετε την κατάργηση των βραδινών δρομολογίων λόγω της μη έγκαιρης πιστοποίησης των ραδιοβοηθημάτων, εν όψει της τουριστικής περιόδου;
  2. Υπάρχει το ενδεχόμενο της έγκαιρης αποκατάστασης των ραδιοβοηθημάτων, ώστε να αποφευχθεί οποιαδήποτε αναταραχή στην εύρυθμη λειτουργία των Εθνικών Αεροδρομίων;

ΟΙ ΕΡΩΤΟΝΤΕΣ  ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ

ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΥΚΩΡΟΣ

ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΒΡΟΥΤΣΗΣ

ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΤΣΑΝΙΩΤΗΣ

ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΚΟΝΣΟΛΑΣ

.