Μια ακόμα συγκλονιστική παρέμβαση – ομιλία στο Ευρωκοινοβούλιο πραγματοποίησε η Μαρία Καρυστιανού.
Η πρόεδρος του Συλλόγου Θυμάτων Τεμπών μίλησε, μεταξύ άλλων, για την ύπαρξη παράνομου φορτίου με εύφλεκτα υλικά στο εμπορικό τρένο το οποίο συγκρούστηκε με το μοιραίο Intercity, αναφέρθηκε στην δυσπιστίας σχετικά με την απονομή δικαιοσύνης ενώ σχολίασε και τον διορισμό του Απόστολου Τζιτζικώστα στη θέση του Eπιτρόπου Μεταφορών.
«Με ποια λογική θα αναλάβει το συγκεκριμένο χαρτοφυλάκιο μια χώρα στην οποία συνέβει το χειρότερο δυστύχημα της Ευρώπης,ενώ είναι υπό έλεγχο απο την Ευρωπαική εισαγγελία», διερωτήθηκε σχετικά με τον κ. Τζιτζικώστα.
Η Μαρία #Καρυστιανου πριν λίγο στο #ευρωκοινοβουλιο για Τζιτζικώστα:
— antonis kelaidonis (@antonkelaidon) October 2, 2024
«Με ποια λογική θα αναλάβει το συγκεκριμένο χαρτοφυλάκιο μια χώρα στην οποία συνέβει το χειρότερο δυστύχημα της Ευρώπης,ενώ είναι υπό έλεγχο απο την Ευρωπαική εισαγγελία και ⬇️
📹1:25 #ευρωκοινοβουλιο #Τεμπη pic.twitter.com/8uFqSbdyZH
Ολόκληρη η ομιλία της κ. Καρυστιανού
«Η συστηματική και μεθοδευμένη πλήρως απαξίωση του σιδηροδρόμου στη χώρα μου δημιούργησε χρόνιες παθογένειες και παρά το γεγονός ότι χρηματοδοτήθηκε και χρηματοδοτείται από ευρωπαϊκά κονδύλια εξακολουθεί να μην μπορεί να εγγυηθεί την ασφαλή μετακίνηση των επιβατών ακόμα και τώρα που μιλάμε.
Πρόσφατα, η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία έκρινε ότι υφίστανται φερόμενες αξιόποινες πράξεις δύο Ελλήνων πρώην υπουργών Μεταφορών εξαιτίας της καθυστέρησης ολοκλήρωσης του χρόνιου έργου που στόχευε στην ασφάλεια των σιδηροδρομικών μετακινήσεων, διαπράττοντας αδίκημα σε βάρος της ΕΕ. Παρέπεμψε όμως το θέμα στις εθνικές αρχές αναμένοντας από τη Βουλή και την ελληνική δικαιοσύνη να πράξουν τα δέοντα απέναντι στους δύο πρώην υπουργούς. Μάταια όμως.
Η ίδια η Ευρωπαία εισαγγελέας, τυπικά δηλώνει πως σκοντάφτει στο θέμα της ασυλίας που παρέχει στα μέλη της κυβέρνησης το παρωχημένο πλέον ελληνικό Σύνταγμα σε σχέση με τα ευρωπαϊκά. Την ίδια δήλωση η κ. Κοβέσι επανέλαβε ενώπιον της επιτροπής LIBE στις 30 Σεπτεμβρίου
Η ασυλία στην Ελλάδα είναι μια μεγάλη πληγή και ο λόγος διαιώνισης της διαφθοράς, καθώς έχει καταλήξει να χρησιμοποιείται αποκλειστικά ως ασπίδα προστασίας των υπόλογων υπουργών απέναντι στη δικαιοσύνη. Αυτό σε συνδυασμό με τον διορισμό ανωτάτων δικαστικών από την κυβέρνηση, οδηγεί σε αθώωση και αρχειοθέτηση όλων των υποθέσεων που αφορούν πολιτικά πρόσωπα.
Όμως, η ιδιαιτερότητα στη σύγκρουση των Τεμπών είναι πως μετά τη σύγκρουση που έγινε εξαιτίας της έλλειψης συστημάτων ασφαλείας, ακολούθησε ένα δεύτερο έγκλημα. Αυτό αφορά την αδιανόητη κυβερνητική παρέμβαση στον χώρο του συμβάντος λίγες ώρες μετά ώστε να μην μπορέσουμε να διερευνήσουμε τα αίτια της έκρηξης που έκαψαν 30 ανθρώπους ζωντανούς και πλέον γνωρίζουμε πως οφείλονται σε παράνομα φορτωμένο φορτίο εύφλεκτων υλικών που χρησιμοποιείται για νοθεία καυσίμων.
Για ποιο λόγο να εμπλακεί μία κυβέρνηση καταστρέφοντας σημαντικά στοιχεία, παραγκωνίζοντας τις δικαστικές αρχές και εκμεταλλευόμενη ξεκάθαρα τη δύναμη εξουσίας της; Η μόνη απάντηση είναι πως αυτή η κυβέρνηση είναι σίγουρα εμπλεκόμενη και στα δύο εγκλήματα και έχει κάθε λόγο να προσπαθεί να γλιτώσει των ευθυνών της.
Στον ελληνικό χώρο η κατάσταση ελέγχεται πλήρως ενώ η προσπάθεια τώρα επικεντρώνεται στην ευρωπαϊκή εισαγγελία, την επιτροπή TRAN του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου αλλά και την αρμόδια DG MOVE. Η κ. Κοβέσι αναφέρθηκε στη συνέντευξή της πως η κυβέρνηση παρεμβαίνει στη δουλειά της. Και στην TRAN φρόντισαν να υποστηρίξουν την Ελίζα Βόζεμπεργκ για τη θέση της προέδρου της επιτροπής, η οποία ανήκει στο κυβερνητικό κόμμα και στο ΕΛΚ. Και τώρα με τη θέση του Επιτρόπου Μεταφορών στην DG επιθυμούν την τοποθέτηση Τζιτζικώστα, επίσης πρωτοκλασάτου μέλους της κυβέρνησης και του ΕΛΚ.
Εύλογο είναι το ερώτημα εκτός από άστοχη πόσο τυχαία μπορεί να είναι η υποστήριξη για την τοποθέτηση αυτών των προσώπων σε κρίσιμες για τον τομέα των μεταφορών θέσεις, ειδικά αν αναλογιστεί κάποιος για τις προσπάθειες που έχουν γίνει για να μπλοκάρουν τις έρευνες στην Ελλάδα και όχι μόνο.
Με ποια λογική θα αναλάβει το χαρτοφυλάκιο μια χώρα που συνέβη το χειρότερο σιδηροδρομικό δυστύχημα της Ευρώπης και ενώ είναι ελεγχόμενη από την ευρωπαϊκή εισαγγελία και για το οικονομικό σκάνδαλο της 717 σύμβασης για την ασφάλεια των τρένων. Θα μπορεί η TRAN να ελέγχει με αποτελεσματικά και με διαφάνεια την DG MOVE όταν η πρόεδρός της αλλά και ο επίτροπος είναι άτομα από την ίδια χώρα και την ίδια πολιτική παράταξη;
Βασιζόμενος σε ποιες γνώσεις και ποια εμπειρία θα μπορέσει ο Απόστολος Τζιτζικώστας θα εκτελέσει με επιτυχία και ακεραιότητα τα καθήκοντά του; Πώς θα μπορέσει να σας πείσει ότι τηρεί τα εχέγγυα της ανεξαρτησίας και της αμερόληπτης δράσης; Θα συνεχιστούν οι έρευνες από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων (ERA) τον οποίο θα εποπτεύει, για την ασφάλεια στον ελληνικό σιδηρόδρομο; Και αν ναι, θα γίνουν τα πορίσματά του αποδεκτά από την DG MOVE; Θα μάθουμε υπό αυτές τις συνθήκες την αλήθεια για τα αίτια πρόκλησης του θανατηφόρου σιδηροδρομικού δυστυχήματος;
Δυστυχώς, η απάντηση είναι αυτονόητη και δεν είναι άλλη από την ολοφάνερη προσπάθεια χειραγώγησης του ευρωκοινοβουλίου με σκοπό την αποφυγή των ευθυνών και της τιμωρίας.
Θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους του Έλληνες ευρωβουλευτές που από την πρώτη στιγμή στάθηκαν δίπλα μας. Το θέμα Τέμπη δεν είναι κομματικό, αφορά τη ζωή, το δικαίωμα στη ζωή και το δικαίωμα στην ασφαλή μετακίνηση. Όλα αυτά που είναι για εσάς δεδομένα αλλά είναι υπό αμφισβήτηση στη χώρα μου. Για αυτό είμαι σήμερα εδώ, ασκώντας τα δικαιώματά μου ως Ευρωπαία πολίτης αφού το κράτος δικαίου στην Ελλάδα δεν λειτουργεί. Στέκομαι απέναντί σας με σεβασμό και ελπίδα, ως άνθρωπος προς άνθρωπο, ως γονέας προς γονέα να σας ενημερώσω για τον κίνδυνο και την σκοπιμότητα της τοποθέτησης του κ. Τζιτζικώστα».
«Το να ζούμε μαζί με τους ατιμώρητους υπεύθυνους για τον χαμό των παιδιών μας είναι κάτι που δεν αξίζει σε κανέναν να βιώσει,πλέον του θανάτου του παιδιού του.Μην το επιτρέψετε», κατέληξε η κ. Καρυστιανού.