Σήμερα πραγματοποιείται η τελετή καθέλκυσης του δεύτερου γερμανικού υποβρυχίου τύπου 214 «Πιπίνος» στις εγκαταστάσεις των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά παρουσία του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, του υπουργού Άμυνας Δημήτρη Αβραμόπουλου. Πέφτει στη θάλασσα για τις δοκιμές εν πλώ και μετά την ολοκλήρωση τους θα ενταχθεί στο Στόλο.
Μέχρι το τέλος του χρόνου αναμένεται να ξεκινήσει τις εν πλώ δοκιμές και το τρίτο κατά σειρά υποβρύχιο, το «Ματρώζος», ενώ παραλαμβάνεται το προσεχές διάστημα και μία ακόμη ΤΠΚ, η «Ρίτσος».
Πρόκειται για τρία σκάφη που θα ενισχύσουν σημαντικά τη δύναμη του Πολεμικού Ναυτικού από τη στιγμή ένταξης τους στο Στόλο και να αποκαταστήσουν κάπως την «ισορροπία» στο Αιγαίο.
Το πρόγραμμα των υποβρυχίων αναμένεται να ολοκληρωθεί περί τα τέλη του 2015, οπότε αναμένεται και η παραλαβή του τέταρτου και τελευταίου υποβρυχίου, του «Κατσώνη».
Επρόκειτο για μία τραγική καθυστέρηση στο πρόγραμμα των υποβρυχίων που ο ελληνικός λαός έχει πληρώσει «χρυσά» λόγω της αρχικής σύμβασης που υπέγραψε ο Α. Τσοχατζόπουλος το 2000, αυτής που υπέγραψε ο Γ. Παπαντωνίου στη συνέχεια με την ενεργοποίηση της option και τον εκσυγχρονισμό των υποβρυχίων τύπου 209 και των χειρισμών που ακολούθησαν στην υπόθεση επί υπουργίας Ε. Μειμαράκη.
Το κερασάκι στην τούρτα ήταν η σύμβαση-σκάνδαλο που υπέγραψε ο νυν αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και υπουργός Άμυνας επί κυβερνήσεως ΠΑΣΟΚ Ε. Βενιζέλος, που δέχονταν να πληρώσει ο ελληνικός λαός 1,3 δισ. ευρώ για ναυπήγηση δύο νέων υποβρυχίων, προς αντικατάσταση του προγράμματος εκσυγχρονισμού, αλλά χωρίς να συνδέει τις πληρωμές με την παράδοση έργου.
Αυτά ωστόσο είναι γνωστά, αν και κανείς δεν μπορεί να καταπιεί πώς έχουν πληρωθεί περισσότερα από 3 δισ. ευρώ και το Πολεμικό Ναυτικό έχει σε υπηρεσία μόνο ένα υποβρύχιο, το «Παπανικολής», σήμερα προχωρά στην καθέλκυση του δεύτερου υποβρυχίου και ευελπιστεί τους επόμενους μήνες να παραλάβει και τα δύο, μαζί και το πρώτο εκσυγχρονισμένο, το «Ωκεανός».
Το γεγονός αυτό, ότι μπήκε κατά ένα βαθμό το νερό στο αυλάκι, χωρίς βέβαια να σημαίνει πώς δεν υπάρχουν προβλήματα (το μεγαλύτερο είναι η πιστοποίηση των υποβρυχίων) οφείλεται στους χειρισμούς του υπουργού Άμυνας Δ. Αβραμόπουλου, ο οποίος με κινήσεις «ματ» κατάφερε να στριμώξει την ιδιοκτήτρια εταιρεία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και να την αναγκάσει σε συνεργασία με το Πολεμικό Ναυτικό, στην κυριότητα του οποίου έχουν περάσει τα υποβρύχια.
Το ζητούμενο ωστόσο από εδώ και πέρα είναι το εξής: Άντε και παραδόθηκαν τα υποβρύχια, με τι τορπίλες θα βγουν στο Αιγαίο; Αυτή τη στιγμή δεν «τρέχει» κανένα πρόγραμμα απόκτησης τορπιλών, δεν έχουν ενταχθεί οι τορπίλες σε κανένα μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα και το όλο θέμα «καρκινοβατεί» από το 2004.
Οι τορπίλες των υποβρυχίων 209 δεν μπορούν να πλήξουν το στόχο των σύγχρονων τορπιλών ούτε στο ½ της απόστασης. Και να σημειωθεί πώς υποβρύχια της ίδια τεχνολογίας αποκτούν και οι Τούρκοι. Συνεπώς τι; Θα έχουμε στο Αιγαίο σύγχρονα υποβρύχια, αλλά άσφαιρα;
Οι διαδικασίες για την απόκτηση τορπιλών έπρεπε να είχαν ξεκινήσει… χθες. Κινδυνεύουμε να πάθουμε ότι πάθαμε με τα άρματα μάχης LEO2HEL τα οποία αν και είχαν παραληφθεί έμεναν χωρίς βλήματα για χρόνια. Πρόσφατα και αφού έγιναν διάφορες πατέντες (όπως αποκάλυψε χθες το defencenews.gr) προκειμένου να υπάρξει προστασία των συνόρων παρελήφθησαν τα 4.200 βλημάτων APFDS από τα ολλανδικά αποθέματα, συν τα 2.000 εκπαιδευτικά βλήματα και έρχονται και επιπλέον ποσότητες από τα αμερικανικά αποθέματα.
Καλές λοιπόν οι φιέστες, αλλά θα πρέπει τα υποβρύχια όταν βγουν στο Αιγαίο να έχουν και τορπίλες ισάξιες της τεχνολογίας τους.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr