Η απομάκρυνση από τη μεσογειακή διατροφή επηρεάζει τον μεταβολισμό μας

Η συχνή ανεπαρκής τροφοδοσία του οργανισμού μας επηρεάζει άμεσα τη φυσική και ψυχική απόδοση μας. Οι ειδικοί προειδοποιούν ότι είναι απαραίτητο να επιστρέψουμε στις παλιές καλές διατροφικές συνήθειες.

  • Έλλειψη χρόνου

Οι ειδικοί στον τομέα της διατροφής και του υγιεινού τρόπου ζωής επισημαίνουν ότι σήμερα υπάρχουν τρία στοιχεία που ευνοούν την κατανάλωση φαγητού, το οποίο δεν έχει προετοιμαστεί στο σπίτι: η διαμονή στις μεγάλες πόλεις, τα εξαντλητικά ωράρια εργασίας και, ως αποτέλεσμα των δύο πρώτων, η έλλειψη χρόνου. Αυτοί οι παράγοντες καθιστούν δύσκολο για τους ανθρώπους να έχουν σωστές διατροφικές συνήθειες, καθώς όταν επιστρέφουν στο σπίτι, δεν έχουν χρόνο ή δυνάμεις για να ασχοληθούν με τη διατροφή τους.

  • Τεμπελιά

Η λανθασμένη διατροφή συνδέεται μερικές φορές και με μια ορισμένη τεμπελιά των ίδιων των καταναλωτών, τις οποίας οι επιπτώσεις είναι ήδη εμφανείς. Οι διαιτολόγοι και οι διατροφολόγοι, τονίζουν ότι η «άνεση» είναι ένας από τους παράγοντες που καθορίζουν αυτή την αλλαγή στις συνήθειες, η οποίες επηρεάζουν άμεσα τον ενεργειακό μας μεταβολισμό. Απομακρυνόμαστε όλο και περισσότερο από το παραδοσιακό μας φαγητό. Καταναλώνουμε λιγότερα λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως ή ξηρούς καρπούς και ψάχνουμε για άλλες εναλλακτικές λύσεις που μπορούν να καλύψουν στιγμιαία τις ανάγκες του σώματός μας, σε πολλές περιπτώσεις για λόγους ευκολίας.

Όσον αφορά τη συνολική κατανάλωση τροφίμων και ποτών, το μέσο άτομο καταναλώνει περίπου 46,6 κιλά-λίτρα. Αυτό αντιπροσωπεύει δαπάνη, ανά άτομο, ύψους 713,9 ευρώ ανά έτος. Όσον αφορά την οικονομική επίπτωση, το γρήγορο φαγητό αντιπροσωπεύει ένα ποσοστό της τάξης του 29,7%, ενώ το υπόλοιπο 70,3% αναλογεί στο τρόφιμα και ποτά που καταναλώνουμε στο σπίτι μας. Το ψωμί, το κρέας, τα διάφορα σνακ και τα αρτοσκευάσματα είναι τα προτιμώμενα τρόφιμα για κατανάλωση εκτός του σπιτιού. Ταυτόχρονα, η κατανάλωση ελαιόλαδου και λαχανικών είναι μακράν υψηλότερη στο σπίτι. Ανά ηλικιακές ομάδες, οι ενήλικες ηλικίας μεταξύ 20 και 35 ετών είναι η πληθυσμιακή ομάδα που κατανάλωνε τα περισσότερα τρόφιμα εκτός του σπιτιού, αντιπροσωπεύοντας το 54,2% της συνολικής κατανάλωσης, έναντι 39,3% του υπόλοιπου ποσοστού.

Οι κίνδυνοι των προμαγειρεμένων τροφίμων για την υγεία είναι ποικίλοι. Όταν τα συμπεριλαμβάνετε στη διατροφή σας, πρέπει να λάβετε υπόψη τις ακόλουθες πτυχές: Όσο περισσότερες και πιο προηγμένες είναι οι τεχνικές προετοιμασίας αυτών των τροφίμων, τόσο πιο πολλά θρεπτικά συστατικά χάνονται. Η θρεπτική αξία μειώνεται κατά πολύ και πολλές φορές μπορεί να προκληθεί έλλειμμα κάποιου βασικού θρεπτικού συστατικού στον οργανισμό. Επίσης, το νάτριο είναι ένα από τα καλύτερα συντηρητικά που υπάρχουν και για να τονιστεί η γεύση των προπαρασκευασμένων τροφίμων, τα οποία συνήθως φέρουν επιπλέον αλάτι, επικίνδυνο για τους υπερτασικούς. Εκτός από το αλάτι, περιέχουν και άλλα καρυκεύματα, μερικές φορές σε υπερβολικό βαθμό, τα οποία χρησιμοποιούνται επίσης για να εντείνουν τη γεύση. Το αποτέλεσμα είναι δυσκολότερη πέψη. Περιέχουν επίσης περισσότερη ζάχαρη από τα τρόφιμα που παρασκευάζονται στο σπίτι και η ενεργειακή τους αξία είναι υψηλότερη από εκείνη των φρέσκων, με τρόπο που αυξάνεται η πρόσληψη περιττών θερμίδων. Το αποτέλεσμα: αύξηση βάρους, παχυσαρκία, διαβήτη και συναφή προβλήματα.

Παρόλο που δεν είναι πάντα εύκολο, θα πρέπει να φροντίζετε να τρώτε σπιτικό φαγητό όσο πιο συχνά μπορείτε. Αν δεν έχετε χρόνο, δοκιμάστε να ετοιμάζετε δύο-τρία φαγητά μαζί. Και αν βαριέστε το μαγείρεμα, μπορείτε να το συνδυάσετε με μια δραστηριότητα που σας ευχαριστεί. Για παράδειγμα, αν αγαπάτε το ποδόσφαιρό, μπορείτε να παίζετε στοίχημα, μέχρι να γίνει το φαγητό. Έτσι και την υγεία σας θα προστατεύσετε και θα διασκεδάσετε!