Η Γερμανική ταξιδιωτική αγορά, ανάλυση μέσα από το FVW workshop που πραγματοποιήθηκε στη Ρόδο

Θέμα: Η Γερμανική ταξιδιωτική αγορά, ανάλυση μέσα από το FVW workshop, 13/06/14. Δείχνει ποιά πρέπει να είναι η στρατηγική μάρκετινγκ στο δίκτυο διανομής.

Στα πλαίσια του FVW workshop, την περασμένη Δευτέρα 13/06/14, ο αρχισυντάκτης του FVW και συντονιστής του workshop, κ. Klaus Hildebrant, παρουσίασε τη γερμανική ταξιδιωτική αγορά στους συμμετέχοντες και έδωσε ένα μεγάλο εργαλείο γνώσης όσον αφορά, τους μεγάλους διαχειριστές των τουριστικών πακέτων αλλά και τη συμπεριφορά του κοινού και την εκδήλωση της ζήτησης για τους προορισμούς. Από εδώ συμπεραίνουμε τι χρειάζεται για την παρακίνηση της αγοράς, πού πρέπει να απευθυνθούμε, σε ποιό χρόνο και με ποιόν τρόπο. Αυτό είναι το κλειδί για τη στρατηγικής μάρκετινγκ στο δίκτυο διανομής της συγκεκριμένης αγοράς. Για κάθε μία χώρα προέλευσης των τουριστών σχεδιάζουμε διαφορετική στρατηγική για να πετύχουμε το προσδοκώμενο αποτέλεσμα (στόχος) όσον αφορά τους χρόνους, τις ενέργειες και που απευθύνονται. Θα συνεχίσουμε να δημοσιεύουμε στοιχεία αλλά και συμπεράσματα από το fvw workshop που συγκέντρωσε κορυφαίους της γερμανικής τουριστικής αγοράς καθώς και επιλεγμένους τουρ. πράκτορες από το δίκτυο διανομής σε μια μοναδική ευκαιρία συνεργασίας, επικοινωνίας, ανταλλαγής απόψεων και θέσεων, στρατηγικής κατεύθυνσης εκδήλωση εξωστρέφειας που αποτελεί προστιθέμενη αξία για τη Ρόδο και τα Δωδεκάνησα.

Στην ανάλυση της Γερμανικής ταξιδιωτικής αγοράς που έκανε ο αρχισυντάκτης του FVW κ. Kaus Hildebrand, η Γερμανία κατέχει την πρώτη θέση στην κατανάλωση για ταξίδια και τουρισμό, χάρη στη σταθερή οικονομία που έχει. Έτσι, οι Γερμανοί είναι οι πρώτοι στην κατανάλωση για διεθνή ταξίδια, ακολουθούν οι Βρετανοί, οι Ρώσοι, οι Γάλλοι, οι Ιταλοί και οι Ολανδοί. Παραμένουν δε οι παγκόσμιοι πρωταθλητές στα ταξίδια, το 2013, ξόδευσαν 64 δις ευρώ για ταξίδια (πηγή: Γερμανική κεντρική τράπεζα) συμπεριλαμβανομένων των πτήσεων. Με το ακαθάριστο εγχώριο προϊόν να αυξάνεται σύμφωνα με υπολογισμούς το 2014 κατά  +1,8% και το 2015 κατά  +2%, χαρακτηρίζεται από καταναλωτική αυτοπεποίθηση χάρη στο μέτριο πληθωρισμό, τη σταθερότητα εργασίας (6,5%  ανεργία), την αύξηση μισθών.

Στο εξωτερικό κατευθύνονται τα περισσότερα ταξίδια διακοπών. Το 2013, 78% των Γερμανών πραγματοποίησαν ταξίδια διάρκειας πάνω από 5 ημέρες. Ήτοι 69 εκατομύρια ταξίδια διακοπών, το 37% των οποίων έγιναν από αέρως. Έχουν μειωθεί οι διακοπές των 2-3 εβδομάδων, ενώ έχουν καταγραφεί 80 εκατομύρια ταξίδια σύντομης διάρκειας κυρίως στη Γερμανία και τις γειτονικές χώρες.

Η Γερμανία είναι η μεγαλύτερη Ευρωπαϊκή αγορά για επαγγελματικά ταξίδια και MICE (meetings, incentives, conferencing, exhibitions) με ένα τζίρο που φθάνει τα 44 δις (πηγή VDR-Geschäftsreisestudie).

Πρωτιά έχει η Γερμανία στα ταξίδια προς τη Μεσόγειο, υλοποιεί το 36%. Η Ελλάδα κατέχει την 3η θέση στις προτιμήσεις μετά την Ισπανία και Τουρκία με οργανωμένα πακέτα διακοπών. Τα ταξίδια μακρινών προορισμών κατέχουν μόνο το 7% αλλά αυξάνονται συνεχώς.

Οι περισσότερες αποφάσεις για διακοπές λαμβάνονται πολύ ενωρίς, ενώ οι tour operators ενθαρρύνουν τα early bookings με επιτυχία (το διαπιστώσαμε εφέτος και προβλέπεται μεγαλύτερη ανάπτυξη προκρατήσεων για την επόμενη τουριστική περίοδο). Οι κρατήσεις της τελευταίας στιγμής καθοδηγούνται από την τιμή και εξαρτώνται από την ευελιξία στην εργασία, επηρεάζονται δε από τον καιρό. Τα οργανωμένα πακέτα διακοπών στη Μεσόγειο, κατέχουν το 68% του συνόλου των ταξιδιών.

Πως κλείνουν τις διακοπές τους οι Γερμανοί ( πηγή: FUR FORSCHUNGSGEMEINSCHAFT URLAUB UND REISEN, REISEANALYSE 2010). Το 70% των διακοπών στο εξωτερικό, κλείνονται μέσω ταξιδιωτικών γραφείων και tour operators (2010) με τον κύριο όγκο να πραγματοποιείται παραδοσιακά στα τουρ. γραφεία που διατηρούν ηγετική θέση. Οι ΟΤΑ (online travel agencies) κερδίζουν το κοινό με κορυφαίους τους : Unister and Holidaycheck, στα πακέτα διακοπών (40% του μεριδίου αγοράς),  Expedia, Opodo και Meta Searchers, είναι δυνατοί στις πτήσεις, HRS και Booking.com, στα ξεν/χεία.

Η Γερμανία διατηρεί πολύ μεγάλο αριθμό τουριστικών γραφείων, τον διπλάσιο από τη Μ.Βρετανία. Γνωστές αλυσίδες είναι οι DER, TUI, LCC, RTK, TSS, Schmetterling. Οι συνεργασίες παίζουν πολύ μεγάλο ρόλο για να καταφέρουν να σταθούν απέναντι στα μεγέθη των Τ.Ο’ς οι οποίοι θέλουν να έχουν την επιρροή. Από συνεργασίες έχουν προκύψει και παίζουν μεγάλο ρόλο, οι: RTK, Schmetterling,

TSS, AER, Best-RMG.

Αισιοδοξία στην αγορά των tour operators. Το 2013 ήταν μια χρονιά ρεκόρ για τη Γερμανική ταξιδιωτική βιομηχανία. Σύμφωνα με αποτελέσματα της GfK-Research, Απρίλιος 2014, ο τζίρος των Τ.Ο.’ς παρουσιάζει αύξηση 3% και αναμένεται νέο ρεκόρ.  Στην κορυφή βρίσκεται η TUI με 18%  μερίδιο αγοράς και ακολουθούν, Thomas Cook με 14%, DER Touristik  13%, FTI 7%, All Tours 6%, Aida cruises 5%, Schauinsland 3%, others 35%.

Τα ανωτέρω στοιχεία είναι χρήσιμα στις τουριστικές εν γένει επιχειρήσεις, τα ξεν/χεία πρωτίστως, τους φορείς και την τοπική αυτοδιοίκηση. Επί πλέον συμπεράσματα, θα ακολουθήσουν.

Από τη διοργάνωση του FVW workshop Ρόδος 2014. Για περισσότερες πληροφορίες, τηλ 22410 24095, info@praxisplus.gr

Pin It on Pinterest