Παρακολουθώ τις πληροφορίες που μεταδίδουν καθημερινά τα ΜΜΕ και αφορούν τις συνθήκες κάτω από τις οποίες ξέσπασε η πυρκαγιά στο πλοίο Norman Atlantic και απανθράκωσε δεκάδες επιβάτες του. Από την επαγγελματική μου εμπειρία στο χώρο των εταιρειών της Ακτοπλοΐας, εκτιμώ πως υπάρχουν σημαντικές ευθύνες της εταιρείας που είχε την εκμετάλλευση του πλοίου, που όμως επεκτείνονται και σε στελέχη του Υπουργείου Ναυτιλίας. Λόγω πλημμελούς, κατά την άποψη μου, άσκησης του ελεγκτικού τους ρόλου, που αφορά την είσοδο στο πλοίο επιβατών δίχως εισιτήρια, υπερφόρτωσης και παραβίασης της ελάχιστης επιτρεπόμενης απόστασης στάθμευσης του ενός οχήματος από το άλλο στα γκαράζ, ανεξέλεγκτη δυνατότητα πρόσβασης επιβατών κατά την διάρκεια του ταξιδιού στο χώρο των οχημάτων, παραμονή επιβατών στις καμπίνες των οχημάτων κατά την διάρκεια του ταξιδιού, υπεράριθμοι επιβάτες κ.α.
Ως πολίτης αρνούμαι να δεχθώ τους ισχυρισμούς που ο Υπουργός Ναυτιλίας προέβαλε από τη πρώτη στιγμή ότι δηλαδή δεν υπήρχε λίστα με τα ονόματα όλων των επιβαινόντων. Παρότι υπάρχει στην εταιρεία ΑΝΕΚ η ηλεκτρονική βάση όλων των δεδομένων τους και θα μπορούσε να την ανακτήσει αν πάσα στιγμή. Όπως επίσης με βάζει σε υποψίες η εμφανής πολύπλευρη προσπάθεια να μετακυλήσουν όλες τις ευθύνες στη πλευρά των Ιταλικών αρχών. Ως να επιδιώκουν να συγκαλύψουν κάτι που έχει συμβεί στην Ελλάδα…
Δεν είμαι αυτόπτης μάρτυρας γεγονότων και καταστάσεων από το τραγικό δυστύχημα του Norman Atlantic. Δεν είμαι καθ’ οιονδήποτε τρόπο εμπλεκόμενος στην υπόθεση αυτή. Απλά είμαι ένας πολίτης από τα εκατομμύρια που οικονομικά υποφέρουν, που θέλει να σταματήσει το κάθε μορφής πλιάτσικο που ακόμα και σήμερα γίνεται από τα πολυποίκιλα οικονομικά συμφέροντα στη χώρα του. Είμαι γνώστης της διαδικασίας και του μηχανισμού ηλεκτρονικής έκδοσης εισιτήριων και έλεγχου των διακινούμενων με τα πλοία επιβατών και στο παρελθόν με την ιδιότητα του μέλους του ΔΣ της “Ένωσης Εταιρειών Ακτοπλοΐας” συμμετείχα ενεργά σε ομάδες εργασίας του Υπουργείου Ναυτιλίας που σκοπό τους είχαν: Την διαμόρφωση θεσμικού πλαισίου για ενιαία μορφή λειτουργίας σε όλες τις εταιρίες της ακτοπλοΐας του συστήματος έκδοσης εισιτήριων και τυποποίησης – εκσυγχρονισμού του μηχανισμού εσωτερικού ελέγχου των διακινουμένων επιβατών και οχημάτων, με χρήση των νέων τεχνολογιών.
Για όλα αυτά και προκειμένου οι αρμόδιοι Εισαγγελείς Πειραιά και Μπάρι που διενεργούν προκαταρκτική εξέταση για τα αίτια του ατυχήματος να σχηματίσουν μια πληρέστερη άποψη αναφορικά με τις διαδικασίες που αναφέρω ανωτέρω, κατέθεσα στις 2 Ιανουαρίου 2015 σχετικού περιεχομένου μηνυτήρια αναφορά στην Εισαγγελία Ρόδου, προκειμένου να διαβιβαστεί αυτή στους ανωτέρω.
Θεωρώ πως σήμερα, περισσότερο από κάθε άλλη φορά στην σύγχρονη Ελληνική ιστορία, οι περιστάσεις επιβάλλουν την αυτόνομη πρωτοβουλία των πολιτών, ατομική ή συλλογική, με σκοπό την πρόοδο όλων των δραστηριοτήτων που συνδέονται με το «γενικό καλό» και την προάσπιση του Δημοσίου Συμφέροντος. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η ως άνω παρέμβαση μου.
Δημήτρης Κούκουλας
Πολίτης – κάτοικος Ρόδου
Πρώην Διευθύνων Σύμβουλος DANE SEALINE
Πρώην Μέλος του ΔΣ & Αν. Γενικός Γραμματέας της “Ένωσης Εταιρειών Ακτοπλοΐας”