19°C82%

Εργαζόμενοι ΕΛΤΑ Δωδεκανήσου: Αποτυχημένη πολιτική συρρίκνωσης και απαξίωσης των ΕΛΤΑ

Ώρα για σχέδιο ανασυγκρότησης με κοινωνικό πρόσημο τα τελευταία χρόνια, η διοίκηση των Ελληνικών Ταχυδρομείων ακολούθησε μια αποτυχημένη πολιτική συρρίκνωσης, υποστελέχωσης και απαξίωσης της εταιρείας. Με συνεχείς περικοπές προσωπικού, κλείσιμο καταστημάτων και υπολειτουργία κρίσιμων μονάδων, επιχειρήθηκε να παρουσιαστεί ένα «νέο μοντέλο λειτουργίας» που όμως δεν ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες των πολιτών, ιδιαίτερα στην νησιωτική και ακριτική Ελλάδα

Η πολιτική αυτή έχει οδηγήσει τα ΕΛΤΑ σε οριακή κατάσταση, με τους εργαζόμενους να σηκώνουν δυσανάλογα βάρη και τις τοπικές κοινωνίες να στερούνται βασικών ταχυδρομικών υπηρεσιών. Η πρόσφατη παραίτηση του Διευθύνοντος Συμβούλου, κ. Γρηγόρη Σκλήκα, επιβεβαιώνει την αποτυχία αυτής της στρατηγικής και αποδεικνύει ότι οι επιλογές αυτές δεν είχαν κοινωνική αποδοχή.

Το σωματείο εργαζομένων των ΕΛΤΑ Δωδεκανήσου εκφράζει την κατηγορηματική του αντίθεση σε κάθε σχέδιο περαιτέρω συρρίκνωσης και δηλώνει ότι τα ΕΛΤΑ δεν μπορούν να μετριούνται μόνο με οικονομικούς δείκτες. Πρόκειται για δημόσια υπηρεσία με κοινωνικό έργο, που διασφαλίζει την παρουσία του κράτους σε κάθε νησί, χωριό και απομακρυσμένη περιοχή της χώρας.

Προτείνουμε:

1. Ακύρωση οποιασδήποτε διαδικασίας κλεισίματος καταστημάτων.

2. Άμεση επαναφορά στην Μ.Δ. των διανομέων που κατήργησαν – άφησαν την πόλη της Ρόδου με 4 διανομείς με στόχο την απαξίωση της!!

3. Εκσυγχρονισμό των υποδομών με ψηφιακά εργαλεία και επανασχεδιασμός υπηρεσιών με επίκεντρο τον πολίτη.

4. Θεσμικό διάλογο με τη συμμετοχή εργαζομένων, τοπικών φορέων και πολιτείας για το μέλλον των ΕΛΤΑ.

5. Μετεστέγαση του “Ρόδος 2” στη Μονάδα Διανομής Ρόδου, όπου υπάρχει διαθέσιμος και ανεκμετάλλευτος χώρος, με σκοπό την καλύτερη αξιοποίηση των υποδομών. (Εξοικονόμηση ενοικίου).

6. Μετεστέγαση του Κεντρικού Ταχυδρομικού Καταστήματος Ρόδου σε χώρο με μικρότερο μίσθωμα, καθώς το σημερινό ενοίκιο είναι υπερβολικά υψηλό και επιβαρύνει δυσανάλογα τα οικονομικά της εταιρείας.

7. Δημιουργία ευνοϊκότερων και πιο δελεαστικών συνθηκών για ίδρυση ταχυδρομικών πρακτορείων στα χωριά, ώστε να διασφαλιστεί η ταχυδρομική εξυπηρέτηση σε κάθε περιοχή.

8. Επαναφορά των συμβάσεων έργου υπαλλήλων μέσω των ΕΛΤΑ, όπως ίσχυε παλαιότερα, χωρίς τη μεσολάβηση ιδιωτικών εταιρειών, που αυξάνουν το κόστος χωρίς να προσφέρουν προστιθέμενη αξία.

9.Αμεση αντικατάσταση των μηχανοκίνητων μέσων τα οποία είναι πλέον εικοσαετίας και καθίστανται επικίνδυνα για την σωματική ακεραιότητα των συναδέλφων και των πολιτών.

Καλούμε την πολιτεία να αντιμετωπίσει τα Ελληνικά Ταχυδρομεία με κοινωνικό πρόσημο και προς όφελος της. Η επόμενη μέρα πρέπει να βασιστεί στη διαφάνεια, τη συνεργασία και τον σεβασμό στο έργο που επιτελούν οι εργαζόμενοι, οι οποίοι καθημερινά κρατούν όρθια την ταχυδρομική εξυπηρέτηση ειδικά στα νησιά και τις παραμεθόριες περιοχές.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

Ο Πρόεδρος Η Γραμματέας

Χάρης Μιχαηλίδης Γκόλφω Ηλιοπούλου

Pin It on Pinterest