Ποια τρόφιμα προστατεύουν την όραση

eyes4-735x391

Η σημασία μιας ισορροπημένης διατροφής δεν αφορά μόνο στη διατήρηση ενός υγιούς σωματικού βάρους, αλλά στα οφέλη και τις ευεργετικές επιδράσεις που έχει στην υγεία του οργανισμού, όπως για παράδειγμα στην υγεία των ματιών.

Όπως συμβαίνει με όλα τα όργανα του σώματος, τα μάτια επηρεάζονται επίσης από την ηλικία ενός ανθρώπου. Ανάμεσα στις εκφυλιστικές παθήσεις των ματιών συμπεριλαμβάνεται ο καταρράκτης, το γλαύκωμα, το σύνδρομο ξηροφθαλμίας και η εκφύλιση της ωχράς κηλίδας. Μάλιστα, η τελευταία πάθηση αποτελεί την κύρια αιτία τύφλωσης στον ανεπτυγμένο κόσμο, ενώ μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια αναμένεται πως τα ποσοστά της θα αυξηθούν έως και κατά 50%.

«Ενώ οι περισσότεροι άνθρωποι θεωρούν την όραση σημαντική, λίγοι είναι αυτοί που λαμβάνουν αποτελεσματικά, πρακτικά μέτρα για να διατηρούν την υγεία των ματιών τους. Οι άνθρωποι δε γνωρίζουν, ή δεν κατανοούν πλήρως, πόσοι πολλοί παράγοντες, όπως το χρώμα των ματιών, το οικογενειακό ιστορικό, το κάπνισμα και η διατροφή, μπορούν να επηρεάσουν την υγεία των ματιών» εξήγησε στη Daily Mail η Christine Purslow από το πανεπιστήμιο του Πλύμουθ. «Είναι επιτακτικό, στην εποχή που ζούμε, να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε για την υγεία των ματιών μας και για το τι μπορούμε να κάνουμε για να προλάβουμε την εμφάνιση ασθενειών, για να διασφαλίσουμε ότι αυτά τα σημαντικά όργανα θα παραμείνουν σε άριστη υγεία για όσο το δυνατόν περισσότερα χρόνια» πρόσθεσε η ίδια.

Τροφές που ενισχύουν την υγεία των ματιών

Αντιοξειδωτικά

 

Έρευνες έχουν δείξει, ότι τα αντιοξειδωτικά, οι βιταμίνες και τα ιχνοστοιχεία –ιδιαίτερα οι βιταμίνες C και Ε, ο ψευδάργυρος, το σελήνιο και ο χαλκός- είναι πολύ σημαντικά για τη διατήρηση της υγείας των ματιών. Πιστεύεται ότι βοηθούν στην πρόληψη ή/και την καθυστέρηση της εμφάνισης παθήσεων των ματιών, που σχετίζονται με την ηλικία, ως αποτέλεσμα της δράσης των ελευθέρων ριζών και της καταστροφής των κυττάρων.

Πηγές τροφίμων: Φρούτα και λαχανικά, γαλακτοκομικά, ψάρια και θαλασσινά, άπαχο κόκκινο κρέας και ξηροί καρποί.

Ωμέγα 3 λιπαρά οξέα

 

Μια σειρά από έρευνες που έχουν γίνει κατά το παρελθόν έχουν δείξει, ότι τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα βοηθούν στη βελτίωση της υγείας της καρδιάς, διατηρώντας την αρτηριακή πίεση σε φυσιολογικά επίπεδα. Ένα από τα βασικά ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, το δοκοσαεξανοϊκό οξύ (DHA), διαδραματίζει επίσης σημαντικό ρόλο στη δομή και λειτουργία των αισθητηριακού αμφιβληστροειδούς.

Πηγές τροφίμων: Ρέγκα, σκουμπρί, σαρδέλες, σολομός, φρέσκο φιλέτο τόνου, είναι πλούσια σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα. Όσοι δεν τρώνε ψάρια μπορούν να στραφούν στους ξηρούς καρπούς, όπως τα καρύδια και το λιναρόσπορο.

Καροτενοειδή

 

Η λουτεΐνη και η ζεαξανθίνη είναι χρωστικές που υπάρχουν στην ωχρά κηλίδα. Θεωρείται ότι προσφέρουν προστασία στα κύτταρα από βλάβες που προκαλούνται από το οξειδωτικό στρες και το επιβλαβές μπλε φως. Μελέτες έχουν δείξει την ευεργετική τους επίδραση στην επιβράδυνση της εξέλιξης ορισμένων παθήσεων σχετίζονται με την ηλικία.

Πηγές τροφίμων: Πράσινα φυλλώδη λαχανικά και άλλα λαχανικά, όπως το κέιλ ,το σπανάκι, το μπρόκολο και ο αρακάς και φρούτα.

Ρεσβερατρόλη  

 

Η ρεσβερατρόλη, μια ουσία που περιέχεται στα σταφύλια και τα φιστίκια, έχει συνδεθεί με πολλά οφέλη για την υγεία. Διαθέτει αντιοξειδωτικές ιδιότητες και οι επιστήμονες πιστεύουν, ότι είναι ζωτικής σημασίας για την υγεία των ματιών.

Πηγές τροφίμων: Φιστίκια, διάφορα είδη μούρων και σταφύλια (κρασί).

Πηγή: newsbeast.gr