Το 2021 «πέφτει» στη θάλασσα το πρώτο τουρκικό αεροπλανοφόρο (vid)

LPD_0

Το 2021 θα ξεκινήσει δοκιμές το πρώτο τουρκικό αεροπλανοφόρο με την προοπτική να  μπει σε υπηρεσία το μεθεπόμενο έτος, όπου και θα εορταστούν τα εκατό χρόνια από την ίδρυση της σύγχρονης τουρκικής Δημοκρατίας.

Το πλοίο εξελίσσεται σχεδιαστικά από ένα κλασσικό LPD τύπου Μistral σε ένα μίνι αεροπλανοφόρο απ’όπου θα επιχειρούν μαχητικά κάθετης αποπροσγείωσης.

Αποτελεί μέγιστη απειλή για τα νησιά του Αιγαίου από την δυτική τους πλευρά καθώς θα μπορεί να μεταφέρει μεγάλη αποβατική δύναμη όπως ένα σύνταγμα πεζοναυτών και επιθετικά ελικόπτερα. Η δυτική πλευρά των νησιών δεν είναι το ίδιο οχυρωμένη και έτοιμη όσο η ανατολική.

Με μεγάλη έπαρση το υπουργείο της Πολεμικής Βιομηχανίας της Τουρκίας και ο υπεύθυνος της τουρκικής ναυπηγικής εταιρείας, Sedef Geni İnşaat Sanayii, ανακοίνωσαν ότι μέσα στο 2021 το πρώτο τουρκικό αεροπλανοφόρο τουρκικής κατασκευής, θα είναι έτοιμο να πλεύσει στις θάλασσες που περιβάλουν την Τουρκία, δηλαδή στο Αίγιο, Μαύρη Θάλασσα και Ανατολική Μεσόγειο.
Οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν ότι το αεροπλανοφόρο αυτό θα έχει 231 μέτρα μήκους και θα είναι εκτοπίσματος 27.436 τόνων. Θα έχει την δυνατότητα προσγείωσης και απογείωσης πολεμικών ελικοπτέρων, μη επανδρωμένων αεροπορικών οχημάτων, καθώς και πολεμικών αεροσκαφών της τουρκικής πολεμικής αεροπορίας ενώ το ειδικευμένο προσωπικό του θα ανέρχεται σε χίλια διακόσια άτομα. Το πλοίο θα έχει επίσης την δυνατότητα μεταφοράς αρμάτων μάχης και άλλων ειδών τεθωρακισμένων οχημάτων του τουρκικού στρατού, καθώς και ειδικών αποβατικών δυνάμεων ενώ θα διαθέτει περί τις 6 πίστες για τα αεροπορικά οχήματα. Δηλαδή με λίγα λόγια το τελειότερο δείγμα της τουρκικής επιθετικότητας στο Αιγαίο. Παράλληλα θα διαθέτει υπερσύγχρονη νοσοκομειακή μονάδα δυναμικότητας 34 κλινών.
Το εντυπωσιακό είναι, όπως το υπερτονίζουν οι Τούρκοι αρμόδιοι, ότι το αεροπλανοφόρο αυτό που θα εδραιώσει την Τουρκία σαν μια σύγχρονη υπερδύναμη είναι στο μεγαλύτερο ποσοστό τουρκικής παραγωγής και ναυπηγείται σε συνεργασία των τουρκικών φιρμών, Aselsan- Havelsan, σε συνεργασία με την ισπανική Navantia. Μεγάλο βάρος δόθηκε στην εξοπλισμό του με τα τελευταία συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου, ηλεκτρονικής παρακολούθησης των κινήσεων αντιπάλων μονάδων, συστήματα εντοπισμού και εξουδετέρωσης ναρκών και κάθε υποβρύχιας απειλής, ενώ θα έχει την δυνατότητα ανάπτυξης μεγάλων ταχυτήτων.

Ας δούμε τώρα τι σημαίνει για την Ελλάδα η ανακοίνωση αυτή

Η απόφαση αυτή φέρνει την Τουρκία στο «κλειστό» κλάμπ των χωρών που έχουν στη διάθεσή τους αεροπλανοφόρα  αλλά σηματοδοτεί κάτι πιο σημαντικό: τις μεγαλεπήβολες γεωστρατηγικές επιδιώξεις της Άγκυρας η οποία μέσω της απόκτησης ενός τέτοιου σκάφους θέλει να καταστεί ηγέτιδα δύναμη στην Ν.Α. Μεσόγειο έχοντας σταθερή αεροναυτική παρουσία στην περιοχή.

Σε σχέση με την Ελλάδα βέβαια δεν χρειάζονται ιδιαίτερες αναλύσεις για να γίνει αντιληπτό ότι πρόκειται για μια – ακόμη- αρνητική εξέλιξη στην όποια ισορροπία ασθμαίνοντας προσπαθεί να διατηρήσει η χώρα μας στο εξοπλιστικό πεδίο.

Το τουρκικό ελικοπτερόφόρο/αεροπλανοφόρο θα κατασκευαστεί στα τουρκικά ναυπηγεία Sedet το σχέδιο των οποίων στηρίζεται στην ισπανική σχεδίαση του αεροπλανοφόρου  Juan Carlos των ναυπηγείων  Navantia με εκτιμώμενο κόστος που πλησιάζει τα 1,67 δισ δολάρια (1,2 δισ ευρώ)

Το τουρκικό σκάφος αν και χαρακτηρίζεται καταρχήν ως ελικοπτεροφόρο εντούτοις με την κατάλληλη μετατροπή (τοποθέτηση επικλινούς καταστρώματος “ski-jump”) μπορεί πολύ εύκολα να μετατραπεί σε αεροπλανοφόρο επιχειρώντας από εκεί αεροσκάφη F-35B. Η απόφαση του Εθνικού Συμβουλίου της Τουρκίας που μιλά για αεροπλανοφόρο δέιχνει ότι θα τοποθετηθεί το επικλινέ κατάστρωμα “ski-jump” και θα αγοραστούν F-35B

Μπορεί βέβαια η τουρκική Αεροπορία να ,μην έχει προς το παρόν στη λίστα των παραγγελιών της  αεροσκάφη F-35Β – που μπορούν να επιχειρήσουν από σκάφη παρόμοιου μεγέθους-  εντούτοις αυτό δε σημαίνει πρακτικά τίποτα. Πολύ εύκολα μπορεί να μετατρέψει ένα μέρος της παραγγελίας των 100 F-35 στην έκδοση «-Β» ή και να προχωρήσει σε μια νέα.

Ετσι με μια κινητή ουσιαστικά βάση στην οποία θα επιχειρούν τα F-35, τα αεροσκάφη θα μπορούν πρακτικά να εμφανίζονται σε οπουδήποτε σημείο από το Ν.Α. Αιγαίο μέχρι και την Κύπρο δημιουργώντας συνθήκες ναυτικού αποκλεισμού της Κύπρου όποτε το θελήσουν.

Ταυτόχρονα με την ύπαρξη ενός τέτοιου σκάφους θα μπορεί –και είναι σίγουρο πως θα το πράξει- να ασκεί συνεχή και σταθερή πίεση στην Ελλάδα ώστε να απόσχει από οποιαδήποτε ενέργεια στην ΑΟΖ σε περίπτωση που η Αθήνα θελήσει να ασκήσει τα δικαιώματά της.

Παράλληλα το τουρκικό σκάφος εκτός από δυνατότητα μεταφοράς αεροσκαφών -μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι και 30(!) F-35 – είναι σχεδιασμένο και για την υποστήριξη αποβατικών επιχειρήσεων με ελικόπτερα και αποβατικά σκάφη.

Σε ότι αφορά το ίδιο το σκάφος  το LHD Juan Carlos έχει μέγιστη ταχύτητα πλεύσης  φτάνει τους 29 κόμβους, με τη μέγιστη διατηρούμενη να φτάνει τους 19,5 κόμβους, ενώ  όταν χρησιμοποιείται ως ελαφρύ αεροπλανοφόρο, η ταχύτητα του φτάνει τους 21,5 κόμβους.

Το μέγιστο εκτόπισμά του φτάνει τους 27.079 τόνους και τους 24.660 τόνους όταν το πλοίο χρησιμοποιείται ως ελαφρύ αεροπλανοφόρο. Το μήκος του ανέρχεται σε  230,82 μέτρα, το πλάτος του είναι 32 μέτρα, το βύθισμα 6,9 μέτρα και το ύψος φτάνει τα 27,9 μέτρα.

Η εμβέλεια του πλοίου είναι 9.000 ναυτικά μίλια με ταχύτητα 15 κόμβων, ενώ η αυτονομία του φτάνει τις 20 ημέρες. Το LHD Juan Carlos I (L61) μπορεί να μεταφέρει στο υπόστεγο που διαθέτει μέχρι και 12 ελικόπτερα μεσαίου μεγέθους 11 μαχητικά F-35B.η 30 μαχητικά F-354B χωρίς όμως ελικόπτερα.

Εάν το σκάφος πρόκειται να αναλάβει αποστολή κρούσης τότε το φορτίου μεταβάλλεται και διαμορφώνεται σε 20 αεροσκάφη F-35B και 5-6 ελικόπτερα στο κατάστρωμα. Για την υποστήριξη αμφίβιων αποβατικών επιχειρήσεων το LHD Juan Carlos μπορεί  να φιλοξενήσει στη δεξαμενή του 4 αποβατικά σκάφη LCM-1E/LCM-8, 4/6 SUPERCAT Type RIB.

Σε περίπτωση που το πλοίο συμμετέχει σε αποστολές αερο-αποβατικών επιχειρήσεων, μπορεί να μεταφέρει 10 ελικόπτερα CH-47 μαζί με ελαφρά οχήματα και φορτίο, ή εναλλακτικά 30 ελικόπτερα μεσαίου βάρους ή ακόμα και 20 ελικόπτερα μεσαίου βάρους μαζί με 10 βαριά ελικόπτερα CH-47. Ταυτόχρονα μπορεί να μεταφέρει και άρματα μάχης σε  χώρο συνολικής έκτασης 1.410 τ.μ. ενώ  μπορούν να μεταφερθούν και ΤΟΜΑ, πυροβόλα, πυρομαχικά, γερανοί εκσκαφείς κλπ. Εναλλακτικά το πλοίο μπορεί να μεταφέρει μέχρι και 46 άρματα Leopard 2.

Σε περίπτωση υποστήριξης αποβατικών επιχειρήσεων έχει τη δυνατότητα μεταφοράς 902 στρατιωτών.

H ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ πρώτη είχε αποκαλύψει το 2008 το πρόγραμμα προμήθειας του τουρκικού πλοίου το οποίο θα μπορεί να εκτελέσει αυτό που μέχρι τώρα φαντάζει αδύνατο:
Την προσβολή των ελληνικών νησιών του Ανατολικού Αιγαίου, από την δυτική παντελώς ανοχύρωτη πλευρά τους, από την στιγμή που η τουρκική Αεροπορία καταφέρει να αποκτήσει έστω και για λίγες ώρες τοπική αεροπορική υπεροχή. Κάτι που βάσει της πορείας των εξοπλιστικών προγραμμάτων των δύο χωρών είναι κάτι παραπάνω από βέβαιο ότι θα επιτευχθεί προς τα τέλη της δεκαετίας. Ο χρόνος τρέχει, και τρέχει εις βάρος του Ελληνισμού.

 

 

 

 

 

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr