Άγρα πελατών καταλογίζει η ΡΟΔΑ στους ταξιτζήδες – Σκληρή η απάντηση των ταξιτζήδων

DSC01325

Με επιστολή της η διοίκηση της εταιρίας ΡΟΔΑ κατήγγειλε του οδηγούς ταξί για αντιδεοντολογική συμπεριφορά και άγρα πελατών στις στάσεις των λεωφορείων

«Με την επιστολή μας αυτή θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε και να σας εκφράσουμε την αγανάκτησή μας για ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε τα τελευταία χρόνια χωρίς να δίνετε λύση από τους τοπικούς αρμόδιους (Ελληνική Αστυνομία, Τουριστική αστυνομία, Διεύθυνση Συγκοινωνιών Ν. Δωδεκανήσου, Εισαγγελία Ρόδου) και ειδικότερα την καλοκαιρινή περίοδο με την πλειοψηφία οδηγών ταξί.

Οι συγκεκριμένοι οδηγοί (επαγγελματίες) καθημερινά κάνουν άγρα πελατών στις στάσεις της Δ.Ε.Σ. ΡΟΔΑ που υπάρχουν στην περιοχή της Ιξιάς – αεροδρόμιο – Φαληράκι ακόμα και στον κεντρικό σταθμό των λεωφορείων στο Μαντράκι. με άσχημο τρόπο και ανάρμοστη συμπεριφορά απέναντι στους τουρίστες που περιμένουν το λεωφορείο στις στάσεις.
Θέλουμε να σας αναφέρουμε, η κατάσταση τα τελευταία χρόνια έχει ξεφύγει και έχει πάρει επικίνδυνες διαστάσεις με καθημερινούς τσακωμούς ανάμεσα σε οδηγούς λεωφορείων και οδηγούς των ταξί μπροστά στα μάτια των τουριστών, με επικίνδυνους ελιγμούς και προσπεράσεις στο δρόμο μόνο και μόνο για να προσπεράσουν τα διερχόμενα λεωφορεία και να φτάσουν πρώτοι στη στάση αυτοί, με επικίνδυνες αναστροφές και απότομα σταματήματα αγνοώντας εάν πίσω τους έρχεται λεωφορείο ή Ι.Χ.

Εκτός από όλα τα παραπάνω υπάρχει αθέμιτος ανταγωνισμός όσον αφορά την τιμή του κομίστρου που αξιώνουμε από τους τουρίστες που περιμένουν στις στάσεις. Οι οδηγοί ταξί δουλεύουν με την ίδια τιμή του εισιτηρίου του λεωφορείου και ακόμα χαμηλότερη.

Κύριοι, το κακό έχει παραγίνει, η υπομονή μας έχει φτάσει στα όριά της γιατί βλέπουμε να μην τηρείται κανένας νόμος αλλά και κανένας από τους υπεύθυνους να μην κάνει απολύτως τίποτα.  Οι καταγγελίες όλα αυτά τα χρόνια προς την ελληνική και την τουριστική αστυνομία είναι πάμπολλες χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα και όταν εντοπίζεται ταξιτζής να φορτώνει από στάση λεωφορείου η ποινή είναι χάδι μπροστά στις παραβάσεις που γίνονται,  όπως αναφάλιστα και χωρίς ΚΤΕΟ και μη χρήσης ζώνης, ανοιχτά πορτ μπαγκάζ και υπεράριθμα άτομα.
Σας παρακαλούμε θερμά να εξετάσετε όλα αυτά που σας αναφέρουμε παραπάνω και να κάνετε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες έτσι ώστε να δοθεί ένα τέλος σε όλη αυτή την ιστορία που ξεφτιλίζει το νησί μας καθημερινά στα μάτια των ντόπιων κατοίκων, αλλά και των τουριστών αλλά και στην μείωση των εσόδων της μοναδικής Δημοτικής επιχείρησης Συγκοινωνιών με Αστικό και υπεραστικό έργο στην Ελλάδα από την ανελέητη άγρα που δέχεται καθημερινά».

 

Άμεση ήταν η απάντηση του πρόεδρου των οδηγών ταξί στις καταγγελίες περί άγρας πελατών 

Με έκπληξή μας διαβάσαμε την  δημοσιευμένη επιστολή διαμαρτυρίας, η οποία καταγγέλλει τους οδηγούς ταξί για  άγρα  πελατών, ενώ παράλληλα τους καταλογίζει  και σωρεία  άλλων παραβάσεων  που δήθεν διαπράττουν, όπως την έλλειψη ασφάλισης των αυτοκινήτων τους ή του μη ελέγχου τους  από ΚΤΕΟ κ.λ.π.
Ας πάρουμε λοιπόν τα πράγματα με τη σειρά, διότι προφανώς  οι διοικήσεις και οι εργαζόμενοι των πιο πάνω φορέων  βρίσκονται σε σύγχυση.
Σχετικά με  τα περιστατικά της άγρας πελατών, οφείλουμε να πούμε ότι   κανένας οδηγός ταξί δεν παραπέμφθηκε για το αδίκημα αυτό, αλλά υπήρξαν μεμονωμένα περιστατικά παρότρυνσης πελατών και όποτε  αποδεδειγμένα καταγγέλθηκαν  τέτοια,   ακολουθήθηκε η   προβλεπόμενη από το νόμο  διαδικασία και οι παραβάτες παραπέμφθηκαν  στο πειθαρχικό όργανο του Τμήματος Συγκοινωνιών και  Μεταφορών και έλαβαν   τις ποινές  που προβλέπονται από το νομοθετικό πλαίσιο, όπως κάθε φορά ισχύει.
Επίσης, στο σημείο αυτό οφείλουμε να  διευκρινίσουμε ότι τα  ταξί ως  επιβατηγά δημοσίας χρήσης αυτοκίνητα   μπορούν να σταματούν οπουδήποτε -όπως προβλέπεται από τη νομοθεσία, ακόμη  και σε μικρή απόσταση από τις  στάσεις λεωφορείων-   όποτε καλούνται από πελάτη  ακόμη και με το νεύμα  χεριού.
Η άγρα πελατών συνίσταται σε παρενόχληση με οποιοδήποτε τρόπο προσώπου ή ομάδας προσώπων να δεχθούν ή ν’ αποκρούσουν  ταξιδιωτική ή μεταφορική υπηρεσία.  Δεν πρέπει  σε καμία περίπτωση να γίνεται εξομοίωση των δύο αυτών διαφορετικών περιπτώσεων, προκειμένου να δημιουργούνται λανθασμένες εντυπώσεις.
Όσον αφορά δε την τήρηση της νομιμότητας από τους ιδιοκτήτες και οδηγούς ταξί Ρόδου, σχετικά με την ασφάλιση των οχημάτων τους και τον έλεγχό τους από το ΚΤΕΟ,  υπενθυμίζουμε στο  αναγνωστικό κοινό της Ρόδου,  ότι  ο στόλος αυτοκινήτων του Συνδέσμου Ταξί Ρόδου, αποτελεί τον καλύτερο  στην Ελλάδα ίσως και στην Ευρώπη. Οι  ιδιοκτήτες τους έχουν επενδύσει μία μικρή περιουσία πάνω σε 4 τροχούς, που αποτελεί την  ατομική τους επιχείρηση και σε καμία περίπτωση δεν θα διακινδύνευαν να την έχουν εκτεθειμένη σε κινδύνους, αφήνοντας  τα οχήματά τους ανασφάλιστα και άρα χωρίς προστασία.   Πληρούν δε τα οχήματα όλες τις προδιαγραφές, τις τεχνικές και ασφάλειας, διότι αποτελούν το εργαλείο της δουλειάς τους και  οι οδηγοί προστατεύουν   και τους εαυτούς τους και τους επιβαίνοντες.
Όσον αφορά δε τη μη χρήση ζώνης, τα ανοιχτά πορτ μπαγκάζ και τα υπεράριθμα άτομα, αλήθεια από ποιους γίνεται η καταγγελία αυτή;
-Από οδηγούς λεωφορείων που οδηγούν οχήματα  τα οποία αποτελούν δημόσιο κίνδυνο, τα οποία καθημερινά  “μένουν” από βλάβες στους δρόμους, ταλαιπωρώντας του επιβαίνοντες, που τους καλοκαιρινούς μήνες είναι κυρίως τουρίστες, δίδοντας μία τριτοκοσμική εικόνα για τη χώρα μας.
-Από οδηγούς που γεμίζουν τα λεωφορεία πέραν του αριθμού των ατόμων που προβλέπει η άδειά τους, οι οποίοι καταλήγουν να κάθονται ακόμη και  πάνω στο ταμπλώ  του οχήματος, δίπλα στον οδηγό,  με ό,τι κινδύνους  συνεπάγεται αυτό για την ανθρώπινη ζωή και όχι μόνο.
-Από οδηγούς που πραγματοποιούν αναστροφές – με τα τεράστια οχήματά τους- οπουδήποτε και οποτεδήποτε   βλέπουν κόσμο μαζεμένο σε στάσεις.
– Από οδηγούς που εκτελούν διαδρομές και φορτώνουν αποσκευές σε οχήματα  που δεν διαθέτουν “μπαγαζιέρα”, όπως προβλέπεται από το νόμο, με αποτέλεσμα αποσκευές και επιβαίνοντες να γίνονται ένα, ενώ ο νόμος προβλέπει ειδικά οχήματα  (με μπαγαζιέρα).
Αλήθεια, ποιοι ήρθαν να κρίνουν τους  ιδιοκτήτες και οδηγούς ταξί Ρόδου;
Τους οδηγούς που επώνυμο και μεγάλο αγγλικό τουριστικό  πρακτορείο βράβευσε  το έτος 2013, ως τους καλύτερους και πιο ευγενικούς οδηγούς ταξί της ΕΥΡΩΠΗΣ.
Θεωρούμε ότι οι διοικήσεις και οι εργαζόμενοι των  Δημοτικών Επιχειρήσεων Συγκοινωνιών και στα Αστικά και Υπεραστικά ΚΤΕΛ του Νομού Δωδεκανήσου και της Δημοτικής Επιχείρησης Συγκοινωνιών ΡΟΔΑ, πρέπει να κάνουν την αυτοκριτική τους. Κι αν αντιμετωπίζουν προβλήματα, θα πρέπει να εστιάσουν προς την σωστή κατεύθυνση και  να  καταγγείλουν την παρανομία που διέπει τη λειτουργία των Επιβατηγών Ιδιωτικής Χρήσης Αυτοκινήτων  (βανάκια, εννιαθέσια κ.λ.π.) των τουριστικών πρακτορείων και των γραφείων ενοικιάσεως αυτοκινήτων  και τις παραβιάσεις που καθημερινά πραγματοποιούνται και καταλήγουν στην “υποκλοπή” έργου από τα ταξί και τα λεωφορεία.
Εμείς ως Σύνδεσμος δηλώνουμε  “παρών” και είμαστε διατεθειμένοι να συνεργαστούμε με τις διοικήσεις των ως άνω φορέων,  παρά την άδικη επίθεση που δεχθήκαμε δημόσια, εφόσον βέβαια  ξεπεράσουν το στάδιο της σύγχυσης στο οποίο βρίσκονται.
Με εκτίμηση
Ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Ταξί Ρόδου
Μιχαήλ Μαστόρου