Συνέδριο της ΕΣΕΤ για τον τουρισμό
«Ο στόχος των 24 εκατομμυρίων αφίξεων πριν από το έτος 2021, υπό την προϋπόθεση ότι θα έχουν δημιουργηθεί οι αναγκαίες υποδομές για να τις υποδεχθούν, φαίνεται ότι παρά την κρίση μπορεί να επιτευχθεί» τόνισε η κ. Λέινα, επικαλούμενη σχετικές προβλέψεις του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων και σημειώνοντας ως θετική ένδειξη τον διπλασιασμό των αφίξεων στην Ελλάδα τα τελευταία 15 χρόνια.
Υπογράμμισε ωστόσο ότι είναι αδύνατο να αξιοποιηθεί αυτή η τάση χωρίς συνέργειες ανάμεσα στους κλάδους που σχετίζονται με το τουριστικό προϊόν (κατασκευαστικό, αγροτοκτηνοτροφικό, πολιτιστικό, κ.α.), ώστε να διασφαλίζονται οικονομίες κλίμακας και ανταγωνιστικά τουριστικά πακέτα. Τόνισε, επίσης ότι για να καλυφθεί ο στόχος της εξυπηρέτησης των αυξημένων αφίξεων, μεταξύ άλλων, θα πρέπει να δημιουργηθούν στη χώρα επιπλέον 150.000 νέες ξενοδοχειακές κλίνες.
«Στην Πιερία πχ, με το απέραντο μήκος ακτών, τον μυθικό Όλυμπο και τα Πιέρια, τα μνημεία και την αρχαία κληρονομιά, θα έλεγε κανείς ότι η τουριστική ανάπτυξη είναι αυτονόητη και διασφαλισμένη για πάντα, όμως είναι έτσι; Υπάρχει ένα πλάνο στο οποίο να έχουμε εργαστεί προς όφελος της τοπικής οικονομίας συνολικά; Για να ανταποκριθούμε στη μεγάλη αύξηση των αφίξεων σε λίγα χρόνια, απαιτούνται 150.000 νέες κλίνες στη χώρα, πόσες από αυτές μπορούν να κατασκευαστούν στην Πιερία;» διερωτήθηκε.
Η κ. Λέινα ανέφερε ως βήματα σε θετική κατεύθυνση την πρόσφατη ίδρυση του Πιερικού Οργανισμού Τουρισμού και του Γαστρονομικού Ινστιτούτου, με σύμπραξη των τοπικών φορέων, καθώς και την προσπάθεια που καταβάλλεται τα τελευταία χρόνια να δημιουργηθεί «Σχολείο Ολύμπου και Πιερίων» σε συνεργασία με ελληνικά και ξένα πανεπιστήμια, με έμφαση στους τομείς της φιλοσοφίας, της ελληνικής μυθολογίας και της αρχαιολογίας, στον Όλυμπο.
Την ανάγκη ίδρυσης «Μεσογειακού Οργανισμού Τουρισμού» που θα συντονίζει την τουριστική στρατηγική σε όλες τις χώρες τις Μεσογείου επισήμανε ο διευθυντής γραφείου τουρισμού της πρεσβείας της Τυνησίας στην Αθήνα, Μοχάμετ Μπασάρ.
Ο κ. Μπασάρ τόνισε ότι αυτός είναι ο μόνος τρόπος άμυνας της «μεσογειακής τουριστικής βιομηχανίας» έναντι των «επιτήδειων ταξιδιωτικών οργανισμών» που «αποσκοπούν μόνο στα υπερκέρδη» και «μας παρουσιάζουν ένα ανταγωνισμό μεταξύ των χωρών μας που είναι ψεύτικος, με στόχο να υποκύψουμε στις τιμές που έχουν ήδη προαποφασίσει». Υπογράμμισε ότι με το σύστημα «all inclusive» που προωθούν και ήταν παλαιότερα «άγνωστο» για τη Μεσόγειο, οι τουρίστες από τις πλούσιες βιομηχανικές χώρες πληρώνουν φθηνά για τις τουριστικές υπηρεσίες, με τα κέρδη να κατευθύνονται κυρίως στους μεσάζοντες, ενώ στις τουριστικές χώρες της Μεσογείου που έχουν ανάγκη για συνάλλαγμα, ιδιαίτερα μέσα στην κρίση, τα οφέλη είναι μικρά.
Ο κ. Μπασάρ πρόσθεσε ότι τα μέσα ενημέρωσης των χωρών της Μεσογείου έχουν καθήκον να προωθούν στις μεσογειακές χώρες την ιδέα ίδρυσης ενός «Μεσογειακού Οργανισμού Τουρισμού» που θα έχει ως αντικείμενο «τον συντονισμό της τουριστικής στρατηγικής, τη ρύθμιση των τιμών και τον έλεγχο των συμφωνηθέντων από κάθε χώρα». Υπογράμμισε ότι η ίδρυσή του θα απέφερε μεγαλύτερα οφέλη στις μεσογειακές χώρες, αφού ούτως ή άλλως για τους «tour operators» τα ταξιδιωτικά πακέτα προς άλλους μακρινούς προορισμούς, εκτός Μεσογείου, θα ήταν και πάλι ακριβότερα και πιο ασύμφορα, λόγω του υψηλότερου κόστους των αεροπορικών μεταφορών.