Νέος κύκλος βιωματικών εργαστηρίων από το κέντρο συμβουλευτικής «ΡΟΔΙΩΝ ανάδρασις»

γονέων παιδεια 2016 poster(1)

«ΡΟΔΙΩΝ ανάδρασις»

ΕΝΑΡΞΗ ΝΕΟΥ ΚΥΚΛΟΥ ΒΙΩΜΑΤΙΚΩΝ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ

Μετά από αίτημα πολλών γονέων και εκπαιδευτικών συνεχίζονται και φέτος τα εργαστήρια συμβουλευτικής γονέων τα οποία θα ξεκινήσουν στις 13 Ιανουαρίου 2016 και εντάσσονται στο ευρύτερο πρόγραμμα «Γονέων Παιδεία» των Εκπαιδευτηρίων «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ» που διοργανώνονται από το Γραφείο Συμβουλευτικής «ΡΟΔΙΩΝ ανάδρασις».

Σκοπός των εργαστηρίων είναι η υποστήριξη, ανταλλαγή εμπειριών και γνώσεων, η προσωπική ανάπτυξη και κυρίως η επεξεργασία εναλλακτικών τρόπων να σχετιζόμαστε με τους άλλους και να αντιμετωπίζουμε δύσκολες καταστάσεις. Τώρα περισσότερο από ποτέ, σε μια περίοδο κρίσης και επιβεβλημένων αλλαγών χρειάζεται να στηριχτούμε στις εσωτερικές δυνάμεις που κρύβει ο καθένας μέσα του. Χρειάζεται να έχουμε μια καλή επαφή με τον εαυτό μας, να αναγνωρίζουμε τις δυνατότητές μας και να μπορούμε να τις αξιοποιούμε δημιουργικά. Γιατί η γνώση είναι δύναμη για εμάς και τα παιδιά μας. Γνώση για το συναίσθημα, για την αντιμετώπιση, για τη διαχείριση και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής μας.

Το πρόγραμμα «Γονέων Παιδεία», περιλαμβάνει εργαστήρια βιωματικών αυτοκαθοδηγούμενης μάθησης, ψυχοεκπαίδευσης και προσωπικής ανάπτυξης όπου οι εμπειρίες ζωής μεταφέρονται στην ομάδα και οι γονείς παίρνουν ρόλο ερευνητή. Κεντρικό στόχο αποτελεί η εκπαίδευση σε νέες δεξιότητες, με τρόπο που να ενσωματώνει τη νέα γνώση στην ήδη υπάρχουσα, έτσι ώστε οι ίδιοι να είναι σε θέση να σχεδιάζουν, να διαμορφώνουν και να ευαισθητοποιούνται από το δικό τους ρόλο.

Oι θεματικές ενότητες που θα συμπεριληφθούν φέτος είναι οι εξής:

  1. «Ερμηνεύοντας τα γεγονότα…μια προσέγγιση από διαφορετικές οπτικές γωνίες». Πώς η ψυχολογική μας κατάσταση επηρεάζει καθοριστικά την ποιότητα ζωής μας. Τεχνικές για ρεαλιστική διαχείριση αρνητικών συναισθημάτων και δύσκολων καταστάσεων».

  2. «Καθρέφτη καθρεφτάκι μου, ποια είναι η ομορφότερη του κόσμου;» Τι μπορούμε να δούμε στον καθρέφτη μας; Μπορούμε να δούμε άραγε τις Ανάγκες μας; Τις Ανάγκες των Άλλων; Αν ο καθρέφτης μας σπάσει σε κομμάτια μπροστά μας θα δείχνει κάτι άλλο; Μια προσπάθεια να διακρίνουμε δειλά τη θέση μας μέσα στο «Όλον» και τη συμβολή μας στο «Σχετίζεσθαι».

  3. «Αχ αυτή η επικοινωνία! Γιατί δεν κάνεις ό,τι θέλω, με τον τρόπο που το θέλω, όταν το θέλω; Πώς μπορώ να Σχετιστώ με τον Άλλο;». Ποια τα συστατικά της σχέσης. Τί συμβαίνει όταν βάζω τον άλλο απέναντι και τι μαζί; Μια μικρή διαδρομή στις διαπροσωπικές σχέσεις και τη δυναμική τους στην επικοινωνία.

  4. «Ιδιότητα, ενήλικας. Υστερόγραφο: Ήμουν και εγώ παιδί». Πώς η προσωπικότητα των γονέων, οι σχέσεις και οι ρόλοι του παρελθόντος και παρόντος επηρεάζουν καθοριστικά την προσωπικότητα των παιδιών και τις σχέσεις τους με τους άλλους;

  5. «Άγχος. Ένας δύσκολος αλλά όχι αήττητος αντίπαλος». Πρακτικές διαχείρισης και αντιμετώπισης για παιδιά και ενήλικες.

  6. «Σύγχρονα προβλήματα εφηβείας…». Οι σχέσεις και η επικοινωνία με τους εφήβους σήμερα. Τρόποι πρόληψης και επίλυσης συγκρούσεων.

  7. «ΘΕΤΟΝΤΑΣ ΟΡΙΑ: Τα «ψιλά γράμματα» στην οριοθέτηση των παιδιών». Βασικές πρακτικές εφαρμογής, λανθασμένες πεποιθήσεις γονέων, εμπόδια επικοινωνίας και καλές γονεïκές πρακτικές.

  8. «Προχωρώντας με σίγουρα βήματα. Μια πορεία προς την υγιή αυτοεικόνα». Μεγαλώνοντας παιδιά με υγιή αυτοπεποίθηση.

  9. «Κατάθλιψη: Ο δρόμος της επιστροφής». Συμπτώματα, αντιμετώπιση και τρόποι πρόληψης για μικρούς και μεγάλους.

  10. «Γονείς και παιδιά εν μέσω κρίσης. Αδιέξοδο ή Ευκαιρία αλλαγών»? Εναλλακτικές πρακτικές. Διασφάλιση ποιότητας ζωής και διαχείριση δύσκολων καταστάσεων.

  11. Συναισθηματική αγωγή στην παιδική ηλικία. Προσθέτοντας στη γνώση κάτι από συναίσθημα. Τρόποι ανάπτυξης και ενίσχυσης της συναισθηματικής νοημοσύνης στα παιδιά.

Κάθε ενδιαφερόμενος επιλέγει τις θεματικές που θέλει να παρακολουθήσει. Οι συναντήσεις πραγματοποιούνται σε μικρές ομάδες των 10 περίπου ατόμων, 2 φορές την εβδομάδα, σε αίθουσες των εκπαιδευτηρίων. Κάθε συνάντηση διαρκεί 2 ώρες και οι γονείς μπορούν να επιλέξουν μέρες και ώρες συμμετοχής που εξυπηρετούν καλύτερα το πρόγραμμα τους.

Οι συμμετέχοντες μπορούν, μέσα σε ένα κλίμα αποδοχής, ασφάλειας και εμπιστοσύνης που περιλαμβάνει μεθόδους ενεργητικής συμμετοχής και βιωματικές τεχνικές, να μάθουν πως να είναι ουσιαστικά βοηθητικοί στην ομαλή ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των παιδιών τους.

Τα εργαστήρια απευθύνονται σε γονείς, ζευγάρια, μελλοντικούς γονείς, εκπαιδευτικούς αλλά και σε όσους ενδιαφέρονται για αυτοανάλυση και προσωπική ανάπτυξη. Ειδικές τιμές για εκπαιδευτικούς και φοιτητές. Έναρξη: 13 Ιανουαρίου 2016. Για περισσότερες πληροφορίες και εγγραφές οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθυνθούν στη γραμματεία των εκπαιδευτηρίων «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΙΕΙΑ ή την ιστοσελίδα: RPschool.gr.

γονέων παιδεια 2016 poster(1)