Η Ρόδος χάνει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στον τουρισμό -Μείωση εσόδων για 9 στις 10 επιχειρήσεις

rodos-toyrismos-708_1

Η Ρόδος χάνει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στον τουρισμό, καθώς οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις δουλεύουν μόνο με προσφορές, με αποτελέσμα, ενώ καταγράφεται αύξηση αφίξεων, 9 στις 10 επιχειρήσεις να έχουν μείωση εσόδων.

Τρεις είναι οι βασικές αιτίες για τη σημαντική υστέρηση εσόδων στις τουριστικές επιχειρήσεις του νησιού φέτος και γενικώς στα προβλήματα που υπάρχουν στην τουριστική περίοδο, σύμφωνα με έρευνα του συλλόγου διευθυντών ξενοδοχείων Ρόδου, η οποία παρουσιάστηκε σε σύσκεψη που έγινε το Σάββατο στη Ρόδο.

Σύμφωνα με την έρευνα, που δημοσιεύει το ΑΠΕ,  οι αιτίες αυτές είναι η έλλειψη στοχευμένης έξυπνης προβολής-διαφήμισης, η αύξηση τιμών λόγω κατάργησης των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ στη Ρόδο και η εμφάνιση του νησιού σε συνδυασμό με τις υποδομές. Η συντριπτική πλειονότητα των μελών του συλλόγου δεν είναι ικανοποιημένοι από τη σεζόν. Το 20% μόνο δήλωσε ότι έχει περισσότερες κρατήσεις, ενώ το 80% ανέφερε ότι οι κρατήσεις είναι ίδιες ή μειωμένες, συγκριτικά με το 2015. Το 85% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι κάνει συνέχεια προσφορές. Τα καθαρά έσοδα είναι αυξημένα μόνο για το 10% των ερωτηθέντων ενώ όλοι οι υπόλοιποι δήλωσαν μείωση.

Σχετικά με την εμφάνιση του νησιού, εκτός της καθαριότητας, έγινε λόγος για ελλιπή αστυνόμευση με αποτέλεσμα την αύξηση στη Μεσαιωνική Πόλη της άγρας πελατών, των επαιτών και των μικροπωλητών στους δρόμους καθώς και στις παραλίες. Και, όπως αναφέρθηκε, όλα αυτά σε συνδυασμό με την εμφάνιση του αεροδρομίου και την καθυστέρηση ελέγχου των διαβατηρίων, παρά τη βελτίωση που παρατηρείται τις τελευταίες ημέρες, με αποτέλεσμα την πολύωρη παραμονή των επιβατών εκεί, λόγω έλλειψης προσωπικού.

Ο πρόεδρος του συλλόγου Γιώργος Ματσίγκος εξέφρασε τον προβληματισμό ότι, εάν πράγματι οι αφίξεις του αεροδρομίου είναι αυξημένες, παρόλο που οι Tour Operators, τα τοπικά γραφεία και οι Ξενοδόχοι δηλώνουν μείωση αφίξεων, ενώ έχουμε και μείωση των εσόδων όπως ανακοίνωσε και η Τράπεζα της Ελλάδος, τότε αυτό σημαίνει ότι χάσαμε την ανταγωνιστικότητα μας.

Δηλαδή, όπως υποστήριξε, μας προτιμούν μόνο για την τιμή, αφού όλοι οι Tour Operator και τα τουριστικά site μας προβάλουν σαν ένα φθηνό προορισμό. «Θα πρέπει να προβληματιστούμε όταν, με Αίγυπτο – Τυνησία αποκλεισμένες από τις πωλήσεις και την Τουρκία με μειωμένες αφίξεις κατά 42%, εμείς δουλεύουμε μόνο με προσφορές!» τόνισε ο κ. Ματσίγκος.

Στο πλαίσιο αυτό, κατατέθηκαν αρκετές προτάσεις από την πλευρά του συλλόγου που αφορούν την προβολή του νησιού, την επαναφορά του καθεστώτος των μειωμένων συντελεστών, τη βελτίωση της εμφάνισης του νησιού, την αστυνόμευση κ.α.