H Λαϊκή Συσπείρωση καλεί τον ίδιο τον λαό να υπερασπιστεί τη δημόσια περιουσία που του ανήκει

Στάχτη στα μάτια, θύμιζε κυριολεκτικά η συζήτηση για την ιδιωτικοποίηση του Αεροδρομίου Ρόδου στο Περιφερειακό Συμβούλιο, αφού οι προτάσεις που διατυπώθηκαν από όλες τις άλλες παρατάξεις , άφηναν περιθώρια δεν καταδίκαζαν, αλλά ούτε και  απέκλειαν ξεκάθαρα την ιδιωτικοποίηση.

Ο Περιφερειάρχης κ.Μαχαιρίδης  απάλλαξε την Κυβέρνηση από τις πολιτικές της ευθύνες με την θέση του ότι δεν είναι αρμοδιότητα του υπουργείου, αλλά του ΤΑΙΠΕΔ, λες και το ΤΑΙΠΕΔ  ήρθε σαν κομήτης από το διάστημα και δεν το έστησαν οι συγκεκριμένοι μηχανισμοί του κράτους και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Έδωσε κάλυψη ακόμα και στο ΤΑΙΠΕΔ σπεύδοντας να διευκρινίσει εκ μέρους τους ,  ότι δεν πρόκειται για ιδιωτικοποίηση, αλλά για μίσθωση του αεροδρομίου. Εξ άλλου η πρόταση που κατέθεσε στον Υφυπουργό Μεταφορών να δοθούν τα αεροδρόμια στους τοπικούς φορείς αποτελεί πρόταση στα πλαίσια της πολιτικής εκποίησης των αεροδρομίων της Περιφέρειας Ν.Αιγαίου, δεδομένου ότι, τοπικοί φορείς , όπως  το   Εμπορικό Επιμελητήριο Δωδεκανήσου έχει ταχθεί ήδη υπέρ της ιδιωτικοποίησης. Ουσιαστικά, έχοντας δεδομένη την κυβερνητική πολιτική της ιδιωτικοποίησης, διεκδικεί κομμάτι της πίτας για λογαριασμό της “τοπικής κοινωνίας”, εννοώντας, φυσικά όχι τα λαϊκά στρώματα, αλλά τους μεγαλοξενοδόχους και μεγαλοεπιχειρηματίες.  Παρόμοια θέση πήρε ο κ. Νίκος Χρυσόγελος  , διαμαρτυρόμενος για την «έλλειψη διαβούλευσης»! Επίσης τα θολά σημεία στα οποία αναφέρθηκε ο κ. Χαράλαμπος Κόκκινος, δεν είναι καθόλου θολά, γιατί ως παράταξη έχουν υπερασπιστεί όσο τίποτ’ άλλο την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας, που στηρίζεται στην άνευ όρων παράδοση και εκμετάλλευση του δημόσιου πλούτου στα μονοπώλια.

Η χάραξη  αυτής της πολιτικής σε επίπεδο κατευθύνσεων   έχει υπέρ 20ετή ιστορία  και τα 3-4 τελευταία χρόνια σε συνθήκες καπιταλιστικής οικονομικής κρίσης επισπεύθηκε η υλοποίησή της. Υπέρμαχος της πολιτικής αυτής που χάραξε η ΕΕ μαζί με τις ελληνικές κυβερνήσεις, υπήρξε και ο ΣΥΡΙΖΑ. Σήμερα οι κραυγές του για το δημόσιο χαρακτήρα των αεροδρομίων, αποδεικνύονται υποκριτικές, γιατί μπαίνουν στην άκρη, με την προβολή της θέσης του,  να υπάρξει διαχείριση από τοπικούς φορείς,  ταυτιζόμενος με τις άλλες παρατάξεις. Μιλάνε γενικά για ξεπούλημα, αφήνοντας στο απυρόβλητο την ιδιωτικοποίηση, με πρόδηλο ενδιαφέρον απλά για το αντίτιμο και τους όρους παραχώρησης στο κεφάλαιο.

Η ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ κατέθεσε το παρακάτω σχέδιο ψηφίσματος καλώντας τον ίδιο το λαό στην Περιφέρεια Ν.Αιγαίου να υπερασπιστεί τη δημόσια περιουσία που έχει ήδη χρυσοπληρώσει και του ανήκει:

«Το  Περιφερειακό Συμβούλιο Νοτίου Αιγαίου εκφράζει την κατηγορηματική του αντίθεση στην προωθούμενη από την κυβέρνηση ιδιωτικοποίηση των πιο κερδοφόρων αεροδρομίων της χώρας και σ’ ότι αφορά το Νότιο Αιγαίο της Ρόδου, της Κω, της Μυκόνου και της Σαντορίνης.

Η εξέλιξη αυτή δεν είναι κεραυνός εν αιθρία. Είναι το αποτέλεσμα της πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης (συνθήκη Μάαστριχτ) που είχαν συναποφασίσει οι κυβερνήσεις των χωρών μελών της και στηρίζουν και τα άλλα κόμματα του ευρωμονόδρομου.

Η ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων δεν γίνεται ούτε για την καλύτερη παροχή υπηρεσιών, ούτε βέβαια σε όφελος των νησιωτών και των εργαζομένων σε αυτά. Η ιδιωτικοποίηση γίνεται για να προστεθεί άλλος ένας κρίσιμος τομέας της οικονομίας στην κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων, και όλα αυτά για τη λεγόμενη «ανταγωνιστικότητα» της ελληνικής οικονομίας, δηλαδή ποια μονοπώλια του κλάδου των αερομεταφορών θα συγκεντρώσουν μεγαλύτερο ποσοστό της αγοράς, άρα και τεράστια κέρδη.

Επιπλέον η ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων του Αιγαίου ενέχει κινδύνους για την ασφάλεια της χώρας, σε μια τόσο ευαίσθητη περιοχή, όπου οι ανταγωνισμοί μεγάλων ιμπεριαλιστικών κρατών για τα κοιτάσματα πετρελαίου και φυσικού αερίου και των δρόμων μεταφοράς αυτών, μπορεί να οδηγήσουν σε απρόβλεπτες και επικίνδυνες εξελίξεις.

Η λειτουργία των αεροδρομίων με αυτή τη μορφή θα ανεβάσει το κόστος μεταφοράς, το οποίο θα φορτωθεί στο λαό.

Το ίδιο αφορά και στην ασφάλεια των πτήσεων, αφού η λογική του μέγιστου κέρδους από τον ιδιώτη επενδυτή είναι σίγουρο ότι συμβάλλει σε βάρος της ασφάλειας.

Ταυτόχρονα η πολιτική αυτή θα οδηγήσει τα υπόλοιπα αεροδρόμια των νησιών στην υποβάθμιση, με τις ανάλογες συνέπειες για τους νησιώτες.

Η πρόταση της  ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ για τον ενιαίο, αποκλειστικά δημόσιο φορέα για αεροδρόμια, αερομεταφορές και τεχνική βάση συντήρησης και υποστήριξης είναι η μοναδική λύση για ασφαλείς πτήσεις, με φθηνό εισιτήριο, για σωστό κεντρικό σχεδιασμό και προγραμματισμό δρομολογίων».

ΟΙ ΕΚΛΕΓΜΕΝΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΕ ΤΗ ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ

Pin It on Pinterest