«Το νομοσχέδιο για την Παιδεία βρίσκεται σε αντίθεση με τις ανάγκες της χώρας»

unnamed

Έντονα επικριτικός σε δημόσια τοποθέτησή του, ήταν ο Μάνος Κόνσολας, απέναντι στο νομοσχέδιο της κυβέρνησης για την Παιδεία, που ψηφίστηκε χθες στη Βουλή.

Ο Βουλευτής Δωδεκανήσου επισήμανε ότι η κυβέρνηση γκρεμίζει ό, τι θετικό χτίστηκε στον τομέα της Παιδείας, αντί να συνεχίσει στο δρόμο των μεταρρυθμίσεων.

Κάλεσε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου να προβληματιστεί από το μήνυμα των λειτουργών της εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων, που έδωσαν ηχηρό παρών στην εκδήλωση ενάντια στους σχεδιασμούς του κ. Μπαλτά για την Παιδεία.  Καταλόγισε στην κυβέρνηση ότι έχει αποφασίσει να προχωρήσει μόνη της με μειοψηφικές και ιδεοληπτικές αγκυλώσεις που γυρίζουν την Παιδεία στη δεκαετία του ’80 και επαναφέρουν τον κομματισμό στα πανεπιστήμια και στα σχολεία της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Τόνισε ότι τα νομοσχέδια για την Παιδεία, την προηγούμενη τριετία, διαμορφώθηκαν μετά από διαβούλευση, διάλογο με τους φορείς της εκπαίδευσης και ψηφίστηκαν με ευρεία πλειοψηφία, ενώ στη συγκεκριμένη περίπτωση, ούτε διάλογος ούτε διαβούλευση υπήρξε.

Ο κ. Κόνσολας στην τοποθέτησή του, τόνισε:

«Επιβεβαιώνετε την αντίθεσή σας απέναντι σε κάθε διαδικασία αξιολόγησης σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Η αξιολόγηση υπάρχει σε όλα τα εκπαιδευτικά συστήματα και τις αντίστοιχες δομές όλων των ευρωπαϊκών χωρών.

Εσείς ποιο μοντέλο ακολουθείτε;

Μειώνεται το βαθμό προαγωγής στην επόμενη τάξη, περνάτε το μήνυμα της ήσσονος προσπάθειας.

Καταργείτε τα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία, διαλύετε ένα θεσμικό πλαίσιο που δημιουργήθηκε με σχεδιασμό, μελέτη, διάλογο και ευρεία συναίνεση.

Διαχωρίζετε τα Πρότυπα από τα Πειραματικά Σχολεία, με επιχειρήματα που παραβιάζουν μια βασική αρχή: ότι στο πρότυπο σχολείο μπορεί να υπάρχει και πειραματική διδασκαλία.

Αλλάζετε τον τρόπο εισόδου στα Πειραματικά σχολεία. Αντί για τις εξετάσεις, επιβάλλετε την κλήρωση.

Αφαιρείτε το δικαίωμα από χιλιάδες μαθητές να διεκδικήσουν την είσοδό τους, με γραπτές εξετάσεις, σε αυτά τα σχολεία.

Επικαλείστε την αρχή της αντιπροσωπευτικότητας για να υπερασπιστείτε την κλήρωση.

Με ποια εχέγγυα, όμως, η κλήρωση μπορεί να αναδείξει ένα σταθμισμένο και αντιπροσωπευτικό δείγμα;

Το μόνο που θα πετύχετε με την κατάργηση των πρότυπων πειραματικών σχολείων θα είναι να ενισχύσετε την ιδιωτική εκπαίδευση, αφού πολλοί γονείς  και πολλά παιδιά θα στραφούν προς αυτήν».

Ο Μάνος Κόνσολας αναφέρθηκε και στις διατάξεις για την επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης τονίζοντας ότι υποβαθμίζονται τα παιδαγωγικά και ακαδημαϊκά προσόντα και προτάσσονται ο χρόνος προϋπηρεσίας και τα συνδικαλιστικά και κομματικά ένσημα.

Με την ουσιαστική ανάθεση της επιλογής του διευθυντή στο σύλλογο διδασκόντων (μοριοδότηση της τάξης του 33%), δημιουργείται ένα οιονεί πλαίσιο συναλλαγής, με τον διευθυντή ή τον υποψήφιο διευθυντή να φροντίζει να καλλιεργεί ιδιαίτερες σχέσεις με τους υφισταμένους του, αφού γνωρίζει ότι από αυτούς εξαρτάται η θέση του.

Ο κ. Κόνσολας κατέληξε λέγοντας:

«Ο χώρος της Παιδείας απαιτεί ευρείες συναινέσεις.

Η Παιδεία του αύριο χτίζεται πάνω στα θεμέλια της αξιοκρατίας, της αριστείας, της αξιολόγησης και της συνεννόησης.

Δεν μπορεί να χτιστεί πάνω στον κομματισμό, την επιστροφή σε πρακτικές του παρελθόντος, την κατεδάφιση όσων θετικών έγιναν και δρομολογήθηκαν.

Σας καλώ να προβληματιστείτε από τον τρόπο με τον οποίο τοποθετούνται, απέναντι σε αυτό το νομοσχέδιο, οι φορείς της εκπαίδευσης.

Οφείλετε, επίσης, να κατανοήσετε ότι η επιστροφή στο παρελθόν, ο κομματικός έλεγχος στην εκπαίδευση και η λογική της ήσσονος προσπάθειας, αποτελεί μια καρικατούρα. Αντιβαίνει το νόμο της εξέλιξης, βρίσκεται σε αντίθεση με την πραγματικότητα αλλά και τις ανάγκες της χώρας».