Ισπανική βραδιά στο Καστέλο

«Το νησί της Ρόδου γεννούσε πάντα στην ιστορική μνήμη των Ισπανών εντυπώσεις σαγηνευτικές, όπου μύθος και πραγματικότητα συγχέονταν, και που ενίσχυαν η μαγεία της απόστασης, η συγκίνηση των χριστιανικών μεσαιωνικών επών και το όνομα των ρόδων, μεταφερμένο με τη σειρά του στην ονομασία μιας όμορφης παραλιακής πόλης του ισπανικού Λεβάντε που ίδρυσαν οι Έλληνες».

Διάλεξη του Πρέσβη και Καθηγητή Μιγέλ Άνχελ Οτσόα στη Ρόδο υπό την αιγίδα της Νομαρχίας Δωδεκανήσου
27/10/1998

 

Η Πρεσβεία της Ισπανίας στην Αθήνα διοργανώνει μια πολιτιστική «Ισπανική βραδιά στο Καστέλο» της Ρόδου ως φόρο τιμής στους ιστορικούς δεσμούς της Ισπανίας με το νησί της Ρόδου. Στο πλαίσιο αυτό, θα εμφανιστούν Έλληνες και Ισπανοί καλλιτέχνες σε μια εκδήλωση που αποτελείται από δύο μέρη: στο πρώτο θα παρουσιαστεί ένα θέαμα με φλαμένκο από την Σταυρούλα Γεωργοπαπαδάκου και την ομάδα χορού “Duende” (Σχολή Χορού Ελλη Παρασκευά), ενώ στο δεύτερο η Ana Belén Tejedor (μαντολίνο) και ο Δημήτρης Δημακόπουλος (κιθάρα) θα ερμηνεύσουν κλασική και λαϊκή μουσική Ισπανών και ξένων καλλιτεχνών.

Η Πρεσβεία της Ισπανίας στην Αθήνα ευχαριστεί την Εφορεία Αρχαιοτήτων Δωδεκανήσου (ΥΠΠΟΠΑΙΘ) για την παραχώρηση του Καστέλου και τον Δημοτικό Οργανισμό Πολιτισμού και Αθλητισμού Ρόδου (Δ.Ο.Π.Α.Ρ.) για την εγκατάσταση του σκηνικού.
«Ισπανική βραδιά στο Καστέλο»
27 Αυγούστου στις 20:30
Καστέλο Ρόδου (Αίθριο)
Είσοδος ελεύθερη

ΦΛ ΑΜΕ ΝΚΟ: ΣΤ Α ΥΡ ΟΥΛΑ ΓΕΩ Ρ ΓΟΠΑΠΑΔ Α Κ ΟΥ & ΟΜΑΔΑ ΧΟΡ ΟΥ
“DUENDE ” (Σ ΧΟΛ Η ΧΟ Ρ ΟΥ “ΕΛ ΛΗ ΠΑ Ρ Α ΣΚ Ε ΥΑ ”)
Είδος χορού που γεννήθηκε στην Ανδαλουσία της Ισπανίας στα τέλη του 19ου αιώνα, ως κράμα κυρίως τσιγγάνικων, ανδαλουσιανών, αραβικών και εβραϊκών επιρροών.

Διαθέτοντας απεριόριστη, εκφραστική εμβέλεια το flamenco εκφράζει πανανθρώπινα συναισθήματα σε όλες τους τις αποχρώσεις . Αγάπη και μίσος, έρωτας και απώλεια, περηφάνια και εσωτερικότητα, πάθος και βάθος, δυναμισμός κι ευαισθησία, ακραία χαρά και λύπη, εναλλάσσονται σ’ έναν χορό υψηλής δεξιοτεχνίας, στον οποίο τα πόδια αποτελούν μουσικό όργανο.
Σταυρούλα Γ εωργοπαπαδάκου

Χορεύτρια, χορογράφος. Μέλος του Σωματείου Χορού και Ρυθμικής και του CID. Διδάχθηκε flamenco από καταξιωμένους χορευτές στην Ισπανία και στο Βερολίνο παράλληλα με σπουδές Ψυχολογίας στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο Βερολίνου (T.U.Berlin), μεταξύ άλλων με τους: Eva La Yerbabuena, Merce Esmeralda, Andres Marin, Manolo Marin, Carmelilla Montoya, Farruca, El Guito, Manuela Carrasco, Adela Campallo κ.α. Διδάχθηκε αργεντίνικο tango από τους: Silvio La Via, O. Zotto- L.Ermocida, O.Cartery – Coca, R.Herrera- N.Poberaj,Gustavo Naveira – Giselle Anne κ.α. Παρακολούθησε το προπαρασκευαστικό εκπαιδευτικό έτος Ομαδικής Ανάλυσης και Ψυχοδράματος στο Ινστιτούτο Ομαδικής Ανάλυσης Αθηνών, σεμινάρια χοροθεραπείας της Ένωσης Χοροθεραπευτών Ελλάδος και σεμινάρια χοροθεάτρου στο κέντρο Αρχαίου Δράματος “Δεσμοί’. Δημιουργός των χοροθεατρικών παραστάσεων “Carmen”(Φεστιβάλ Μουσικού Θεάτρου Βόλου),”Flamenco y Tango Argentino”, “Χορός της Ψυχής”, “LORCA” στο Δημοτικό Θέατρο Ρόδου. Συμμετοχές με μουσικά σχήματα σε πολυάριθμες παραστάσεις, πολιτιστικές εκδηλώσεις και φεστιβάλ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Α’ ΜΕΡΟΥΣ
1. ASTURIAS. Isaac Albéniz.
Χορεύουν: ΟΜΑΔΑ ΧΟΡΟΥ “DUENDE”. Χορογραφεία με καστανιέτες.

2. SEVILLANAS DEL SIGLO XVIII. Παλαιό λαϊκό τραγούδι, Carmen Linares.
Χορεύουν: ΟΜΑΔΑ ΧΟΡΟΥ “DUENDE”.

3. ALEGRÍAS. Χορεύει: ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΓΕΩΡΓΟΠΑΠΑΔΑΚΟΥ

4. FARRUCA. Χορεύουν: ΟΜΑΔΑ ΧΟΡΟΥ “DUENDE”.
Μ ΑΝΤΟΛ ΙΝΟ Κ ΑΙ ΚΙΘ ΑΡ Α: ANA BELÉN TEJEDOR (ΙΣΠΑ ΝΙΑ) Κ ΑΙ
ΔΗΜΗΤ Ρ ΗΣ Δ ΗΜΑ Κ ΟΠΟΥΛΟ Σ (ΕΛΛ Α ΔΑ )
Ο συνδυασμός μαντολίνου-κιθάρας δικαίως θεωρείται ένα από τα πιο επιτυχημένα duo στο χώρο της μουσικής δωματίου. Εξαιρετική ηχητική ισορροπία ανάμεσα στα δύο όργανα, πλούσια ηχοχρωματική παλέτα και μεγάλο εύρος δυναμικών έχουν ως αποτέλεσμα τη, με μεγάλη αξιοπιστία και λεπτομέρεια, προσέγγιση ενός φάσματος ρεπερτορίου από το μπαρόκ μέχρι τις μέρες μας.

Η Άννα και ο Δημήτρης, δύο μουσικοί με μεγάλη εμπειρία τόσο στο solo όσο και στη μουσική δωματίου, επέλεξαν με ιδιαίτερη προσοχή έργα από την ισπανική και λατινοαμερικάνικη μουσική φιλολογία για το πρόγραμμα του ρεσιτάλ αυτού.

Τα έργα των Cateura, Lorca, Piazzolla, Calace και Ramírez που απαρτίζουν αυτό το ρεσιτάλ, είναι έργα με ιδιαίτερες απαιτήσεις. Πέρα από τις δεξιοτεχνικές ικανότητες απαιτούν και μια βαθειά αίσθηση του λαϊκού μουσικού ιδιώματος της Ισπανίας και της Λατινικής Αμερικής, μιας που το ιδίωμα αυτό αποτελεί το πρωταρχικό υλικό το οποίο οι συγκεκριμένοι συνθέτες, με περίτεχνο χειρισμό της φόρμας και της αρμονίας, επεξεργάζονται στα έργα τους.

Πρόκειται για έργα που εύκολα γίνονται «ελαφρά» ή «τουριστικά» εάν οι εκτελεστές δεν αποτελούν ένα πραγματικό duo με βαθειά αίσθηση της λεπτομέρειας, της αισθητικής της συγκεκριμένης μουσικής και του διαρκούς μουσικού διαλόγου.
Ana Belén Tejedor de la Iglesia

Αριστούχος στο μαντολίνο, τη μπαντούρια και το τενόρ λαούτο, η Ana Belén Tejedor de la Iglesia πήρε το πτυχίο της το 2003 στην γενέτειρά της την Ισπανία και συνέχισε τις σπουδές της με υποτροφία στο Λουξεμβούργο με τον Juan Carlos Muñoz, παίρνοντας το 2006 δίπλωμα μαντολίνου και μουσικής δωματίου στο Κρατικό Ωδείο της πόλης Esch-sur-Alzette, ενώ στον Διεθνή Διαγωνισμό για νέους σολίστ του Λουξεμβούργου κατέκτησε δυο φορές το Α Βραβείο. Το 2009 ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στο ίδιο ωδείο, παίρνοντας το “Licence de Concerts” για το μαντολίνο. Παράλληλα με τις σπουδές της έλαβε μέρος σε πολλά εντατικά σεμινάρια δεξιοτεχνίας μαντολίνου με καθηγητές τους Pedro Chamorro και Marifé Pavón (Ισπανία), Marga Wilden-Hüsgen και Caterina Lichtenberg (Γερμανία), Fabio Mendito και Ugo Orlandi (Ιταλία). Έχει στο ενεργητικό της συνεργασίες με πολλά σύνολα μουσικής δωματίου και ορχήστρες νυκτών εγχόρδων ενώ έχει εμφανισθεί και ως σολίστ με ορχήστρες στην Ισπανία, Πορτογαλία, Γαλλία, Λουξεμβούργο, Γερμανία, Τσεχία και Ιταλία.

Στην Ελλάδα ήρθε το 2007 για να διδάξει μαντολίνο και μουσική δωματίου στην Ορχήστρα Νυκτών Εγχόρδων του Δήμου Πατρέων, στο Σύγχρονο Ωδείο Πατρών και στην Πατραϊκή Μαντολινάτα. Έχει συνεργαστεί ως σολίστ μαντολίνου με την Ορχήστρα Πατρών και με την Καμεράτα – Ορχήστρα Φίλων της Μουσικής και παράλληλα κάνει συναυλίες μουσικής δωματίου παλαιάς και σύγχρονης μουσικής, αποσπώντας άριστες κριτικές (Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, ζωντανό πρόγραμμα ΕΡΑ-3, Νέο Μουσείο Ακρόπολης, Athenaeum κλπ).

Έχει συμμετάσχει στην δημιουργία τριών album (cd), ένα για την ορχήστρα Ensemble à Plectre, ένα για την Il Forum Musicale και ένα για την EGMYO 2008 ως το πρώτο μαντολίνο (concertino).
Δημήτρης Δημακόπουλος

O Δημήτρης Δημακόπουλος γεννήθηκε στην Πάτρα. Σπούδασε στο Εθνικό Ωδείο Αθηνών με καθηγητή τον Ευάγγελο Ασημακόπουλo. Αποφοίτησε με τον ανώτατο τιμητικό τίτλο. Συνέχισε τις σπουδές του στη Βασιλική Ακαδημία του Λονδίνου, με τέσσερις υποτροφίες, έχοντας μαθήματα με τους Timothy Walker, Julian Bream και John Williams. Αποφοίτησε αποκτώντας το “ Diploma of Advanced Studies with Merit” καθώς και το “L.R.A.M Art of Teaching”. Ολοκλήρωσε τις σπουδές του έχοντας μαθήματα με τον Thomas Muller Pering στο Hochschule fur Musik στο Aachen της Γερμανίας.

Βραβεία σε πανελλήνιους και Διεθνείς διαγωνισμούς (Alec Templeton, Allesandria, J. Bream Prize κ.ά.), προσκλήσεις σε Διεθνή Φεστιβάλ (Katia Popova, Deal, Israel Guitar Festival, Park Lane κ.ά.), κονσέρτα ως σολίστ με ορχήστρες (Ορχήστρα Πατρών, London Soloists, RAM Symphony, Conservatorio de Valencia κ.ά.), σειρά από ρεσιτάλ (Ελλάδα, Ιταλία, Αγγλία, Γαλλία, Ολλανδία, Τσεχία, Γερμανία, Βουλγαρία, Ισραήλ) διδασκαλία σε σεμινάρια (Ελλάδα, Τσεχία, Γερμανία), ηχογραφήσεις για το ραδιόφωνο και την τηλεόραση (Ελλάδα, Βουλγαρία, Κουβέιτ), καθώς και δύο CD, απέφεραν εγκωμιαστικές κριτικές και σχόλια από διεθνή έντυπα και σημαίνουσες
προσωπικότητες της μουσικής.

Ο Δημήτρης Δημακόπουλος διετέλεσε, για πάνω από μία δεκαετία, καθηγητής στο Δημοτικό Ωδείο Πατρών. Σήμερα συνεργάζεται με Ωδεία και Μουσικές Σχολές δίνοντας σεμιναριακού τύπου μαθήματα. Είναι καλλιτεχνικός διευθυντής στο Πολύτεχνο Ωδείο Αμαλιάδας.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Β’ ΜΕΡΟΥΣ
Zapateado B. Cateura (1856-1929)

Soleá
Canciones Españolas Antiguas F.G. Lorca (1898-1936)
La Tarara
Las Morillas de Jaén
El Café de Chinitas
Nana de Sevilla
Romance de Don Boyso
Anda, Jaleo
Zorongo
Sevillanas del siglo XVIII

Historia del Tango A.Piazzolla (1921-1992)
Bordel 1900
Café 1930

Capriccio Spagnuolo op.276 C. Munier (1859-1911)

Alfonsina y el Mar A.Ramírez (1921-2010)

poster_rodas_final

Pin It on Pinterest