Οι βασικές αρχές της Νέας Δημοκρατίας για την παιδεία

Ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας και αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης Κυριάκος Μητσοτάκης, παρουσίασε στο Ελληνικό Κοινοβούλιο, στο πλαίσιο συζήτησης προ ημερησίας διατάξεως που αιτήθηκε ο ίδιος σε επίπεδο πολιτικών αρχηγών, τις πρώτες βασικές προτάσεις της Νέας Δημοκρατίας, για την παιδεία. Αναφέρθηκε στην ανάγκη ένωσης των Ελλήνων σε ένα κοινό όραμα για την παιδεία με αλήθεια και ρεαλισμό, σημειώνοντας πως η χώρα χρειάζεται ένα εκπαιδευτικό σύστημα που να έχει στον πυρήνα του μια βασική αρχή:  Όλοι αξίζουν τις ευκαιρίες τους.

Προσωπικά, εκτιμώ πως η παιδεία και η μόρφωση, είναι βασικός πυλώνας ανάπτυξης της Ελληνικής κοινωνίας και γι’ αυτό οφείλουμε να γνωστοποιήσουμε τις προθέσεις και τις θέσεις της Νέας Δημοκρατίας, για ίσες ευκαιρίες, αριστεία, για την Ελλάδα της γνώσης, το δημόσιο σχολείο, το δημόσιο Πανεπιστήμιο. Για τη Νέα Δημοκρατία, η μεταρρύθμιση στην Παιδεία αποτελεί πρώτη πολιτική προτεραιότητα και αυτό διότι – πέραν των άλλων – σύμφωνα με την Έκθεση του Ευρωπαϊκού Παρατηρητηρίου για την Εκπαίδευση και την Κατάρτιση του 2015, το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, σε όλες τις βαθμίδες του, έχει επιστρέψει στην προ – 2010 περίοδο (!)

Η καρδιά της εκπαίδευσης, όπως είπε και ο κ. Μητσοτάκης, χτυπά στο δημόσιο σχολείο, στο νηπιαγωγείο, στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, στην προσχολική αγωγή, και αυτή οφείλει και πρέπει να είναι κοινή παραδοχή.

Τι λέει η Νέα Δημοκρατία:

Ίσες ευκαιρίες – Προσπάθεια – Αριστεία

Ελεύθερο σχολείο – Αυτόνομο πανεπιστήμιο

Αυτονομία – Αξιολόγηση – Αριστεία

Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Καθιέρωση ενιαίου τύπου στα δημοτικά σχολεία, που θα στηρίζεται στο Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα.

Επαναφορά πρότυπων – πειραματικών σχολείων ως νησίδες Αριστείας.

Ευελιξία στα σχολεία, για να ξεφύγουν από την τυραννία του ασφυκτικού ωρολόγιου προγράμματος.

Δάσκαλοι και καθηγητές, θα επιλέγουν το σχολικό βιβλίο που τους ταιριάζει περισσότερο από εγκεκριμένη λίστα.

Επαναφορά του επαγγελματικού προσανατολισμού, με ανάπτυξη εξατομικευμένων προγραμμάτων συμβουλευτικής.

Διδασκαλία της επιχειρηματικότητα στα σχολεία.

Δημιουργία Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων.

Παροχή φορολογικών κινήτρων σε ιδιωτικά σχολεία, για να παρέχουν περισσότερες υποτροφίες σε φτωχά και ταλαντούχα παιδιά.

Αξιοκρατία στην επιλογή των 13 περιφερειακών διευθυντών, μέσω ΑΣΕΠ.

Επίβλεψη ΑΣΕΠ στην επιλογή διευθυντών σχολικών μονάδων.

Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Αλλαγή του άρθρου 16 του Συντάγματος.

Άμεση έκδοση των οργανισμών και των εσωτερικών κανονισμών των Α.Ε.Ι., συμπεριλαμβανομένων και των ΝΠΙΔ, έτσι ώστε να λειτουργήσει στην πράξη ο νόμος 4009.

Αποκατάσταση της λειτουργίας και ενίσχυση των Συμβουλίων Ιδρύματος ως απαραίτητο βήμα, για να υπάρχει περισσότερη λογοδοσία και εσωτερική εποπτεία της ασκούμενης διοίκησης.

Καθορισμός του ετήσιου αριθμού των εισακτέων σε Πανεπιστήμια και Τ.Ε.Ι. αποκλειστικά από τα ίδια τα ιδρύματα, τα οποία θα ορίζουν και τον ελάχιστο βαθμό εισαγωγής.

Ανάδειξη της Ελλάδας σε διεθνές κέντρο παροχής εκπαιδευτικών υπηρεσιών στη Ν.Α. Ευρώπη, με ίδρυση ξενόγλωσσων προπτυχιακών και μεταπτυχιακών προγραμμάτων.

Μεγαλύτερη σύνδεση της Εκπαίδευσης και έρευνας με την παραγωγική διαδικασία για να μειωθεί το χάσμα δεξιοτήτων στην αγορά εργασίας.

Κίνητρα για δυνατότητα συνεργασίας μεταξύ πανεπιστημίων και νεοφυών επιχειρήσεων, που να αφορούν εφαρμοσμένη έρευνα και εμπορευματικοποίηση νέων ιδεών.

Διοργάνωση θερινών σχολείων (summer schools) από τα Ιδρύματα.

Νέος ακαδημαϊκός χάρτης της χώρας με κίνητρα για δημιουργία clusters και επίτευξη οικονομίας κλίμακας στις υποδομές.

Συνεχής και περιοδική αξιολόγηση των προγραμμάτων σπουδών, των διδασκόντων και των ιδρυμάτων και πιστοποίηση από μια ισχυρή Ανεξάρτητη Αρχή.

Τα παραπάνω είναι τα πρώτα σημεία των μεταρρυθμίσεων που σχεδιάζει η Νέα Δημοκρατία, αφού ο πρόεδρος Κυριάκος Μητσοτάκης, ανακοίνωσε ότι επίκειται επίσημη παρουσίαση προγράμματος για την παιδεία.

Τι έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ:

  • Καταργήθηκαν όλες οι νησίδες Αριστείας στο δημόσιο σχολείο.

  • Τα πρότυπα – πειραματικά σχολεία ουσιαστικά ακυρώθηκαν από τη στιγμή που το Υπουργείο κατήργησε τις εξετάσεις εισαγωγής σε αυτά.

  • Υπονομεύτηκε στην ουσία το ολοήμερο δημοτικό σχολείο, μέσω της κατάργησης του Ενιαίου Αναμορφωμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος, που αφορούσε το 65% του μαθητικού πληθυσμού.

  • Υποβαθμίστηκε το Γυμνάσιο και το Λύκειο.

  • Η εγκύκλιος του Υπουργού για τα Γυμνάσια, αλλάζει παντελώς το μαθησιακό τοπίο ορίζοντας ότι μόνο τέσσερα μαθήματα θα εξετάζονται γραπτώς στο τέλος της χρονιάς, ακυρώνοντας έτσι ουσιαστικά όλα τα υπόλοιπα.

  • Καταργήθηκε η Τράπεζα θεμάτων, από την οποία έμπαιναν τα μισά θέματα των πανελλαδικών και των εξετάσεων στα Λύκεια.

  • Καταργήθηκε, επίσης, ο υπολογισμός του μέσου όρου προαγωγής και απόλυσης σε όλες τις τάξεις του Λυκείου για την εισαγωγή στα ΑΕΙ.

  • Επανήλθε η βάση του 9,5 για την προαγωγή – απόλυση των μαθητών όλων των τάξεων του Λυκείου.

  • Επανήλθε ο κομματισμός και ο συνδικαλισμός στην επιλογή των διευθυντών.

  • Βασικό κριτήριο για τις επιλογές Διευθυντών Σχολικών Μονάδων και την τοποθέτηση Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αποτέλεσε η ψηφοφορία στον σύλλογο διδασκόντων.

  • Ισοπεδώθηκε και η ιδιωτική Εκπαίδευση.

  • Η Κυβέρνηση, αντί να αναβαθμίσει το δημόσιο σχολείο, επιχειρεί να κοντύνει το ιδιωτικό σχολείο, ψαλιδίζοντας τα πλεονεκτήματά του: Τη δυνατότητα επιλογής και αξιοκρατικής αντιμετώπισης του εκπαιδευτικού προσωπικού και τις δυνατότητες διαφοροποίησης στο εφαρμοζόμενο εκπαιδευτικό πρόγραμμα.

  • Πάγωσε κάθε προσπάθεια αξιολόγησης: Καταργείται κάθε έννοια αξιοκρατίας και αξιολόγησης σε όλη την εκπαιδευτική δομή, στο όνομα μιας δήθεν ιδανικής ισότητας. 

  • Στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, επανάφερε τους αιώνιους φοιτητές: Η Κυβέρνηση τους έδωσε το δικαίωμα, ακόμα και σε όσους είχαν διαγραφεί με τις προβλέψεις του ν.4009/2011, να αποκτήσουν δικαίωμα επανεγγραφής. 

  • Καταργήσατε ουσιαστικά τα Συμβούλια Ιδρύματος.

  • Δρομολογείτε την ουσιαστική κατάργηση των Μεταπτυχιακών προγραμμάτων.

Δρ Στέφανος Δράκος

Δρ Πολιτικός Μηχανικός ΑΠΘ

Πολιτευτής Δωδεκανήσου ΝΔ

Δημοτικός Σύμβουλος Ρόδου

maketa-pedia

Pin It on Pinterest