Στα όρια του Πεδίου Βολής “Καράβια” ανατολικά της Πελοποννήσου έφτασε η τουρκική φρεγάτα F497 TCG-Gelibolu

Στα όρια του δεσμευμένου πεδίου βολής στα Καράβια, μεταξύ της Πελοποννήσου και των Κυκλάδων κινήθηκε η τουρκική φρεγάτα F497 TCG-Gelibolu κλάσης O.H.Perry (σε τουρκική υπηρεσία χαρακτηρίζεται ως κλάση Gabya), όπως μαρτυρούν τα στοιχεία που έχει στα χέρια του το defencenet.gr και αυτό από μόνο του αρκεί για να καταδείξει την έκταση της τουρκικής κίνησης.

Και είναι η πρώτη φορά στην ιστορία της ελληνουρκικής αντιπαράθεσης που η Αγκυρα επιχειρεί μία τέτοια κίνηση μεσούσης άσκησης του Πολεμικού Ναυτικού και μάλιστα της έκτασης που έχει η ΚΑΤΑΙΓΙΣ 2014, αναγκάζοντας το ΠΝ να τροποποιήσει ολόκληρο τον σχεδιασμό της πρώτης ημέρας της άσκησης.

Η τουρκική φρεγάτα δοκίμασε το ελληνικό σύστημα ναυτικής επιτήρησης και μάλιστα με επιτυχία κάνοντας άνω-κάτω την ελληνική άσκηση.

Το ερώτημα είναι τι ώρα προσέγγισε το πρώτο πλοίο του ΠΝ την F497 TCG-Gelibolu; Γιατί υπάρχουν ενδείξεις ότι αυτό έγινε μετά από αρκετή ώρα αφ’ότου η Gelibolu πήρε πορεία δυτικά.

Eπίσης οι πληροφορίες του defencenet.gr αναφέρουν ότι δύο μαχητικά F-16C πέταξαν κάποιες φορές επάνω από την τουρκική φρεγάτα.

Ε, λοιπόν, αυτά δεν αρκούν πλέον. Αυτό δεν είναι μήνυμα αποτροπής, ούτε “μάθημα”.

Δεν μπορεί ένα πολεμικό πλοίο του εχθρού να πλέει για πολλοστή φορά το τελευταίο χρονικό διάστημα μέσα στα ελληνικά χωρικά ύδατα και να μην υπάρχει ενεργητική απάντηση.

Δεν συνέβη, ούτε μία, ούτε δύο, ούτε τρεις. Εχει συμβεί πάνω από 25 φορές από το 2008 και η κίνηση των τουρκικών σκαφών γίνεται συνεχώς και εγγύτερα των ακτών της ηπειρωτικής Ελλάδας.

Από το ΓΕΕΘΑ σημειώνουν ότι “Δεν κερδίζουν τίποτα με αυτές τις κινήσεις και αντίστοιχα εμείς δεν χάνουμε τίποτα”.

Αν είχαν αυτή την λογική οι άλλες χώρες, τότε δεν θα υπήρχαν χωρικά ύδατα και το κάθε Ναυτικό θα εισέβαλλε στα Χωρικά Υδατα μιας άλλης χώρας χωρίς καμία συνέπεια!

Ατυχώς για όσους υποστηρίζουν κάτι τέτοιο μόνο η Ελλάδα παγκοσμίως δέχεται τέτοιες συμπεριφορές.

Ακόμα και η Νότια Κορέα που έχει φάει “μυθικές” σφαλιάρες από τα βόρεια “αδελφάκια” της (μέχρι και κορβέτα έχουν βυθίσει οι … νευρικοί Βορειοκορεάτες, όταν δεν βομβαρδίζουν διαφιλονικούμενα νησιά) απαντά αμέσως με πυρά σε κάθε παραβίαση των εθνικών χωρικών υδάτων της.

Σήμερα, οι Τούρκοι μπήκαν στην μέση μιας άσκησης, έφτασαν μέχρι το πεδίο ανατολικά της Πελοποννήσου και η κυβέρνηση σφυρίζει αδιάφορα, ενώ τα ελεγχόμενα ΜΜΕ, ούτε καν αναφορά έκαναν στο γεγονός.

Η κίνηση, δε, της φρεγάτας, έδειχνε ότι περισσότερο “πλάκα έκανε” στα ελληνικά Επιτελεία, παρά τα προκαλούσε: Από την 00:10 τα ξημερώματα της Δευτέρας μέχρι τις 11.30  το πρωί έπλεε συνεχώς εντός ελληνικής χωρικής θάλασσας κινούμενη «κόστα-κόστα» γύρω από τη Νάξο, τη Μήλο και την Πάρο, φτάνοντας μέχρι τα Καράβια! Και μάλιστ απέρασε πολλές ώρες στα βόρεια της Νάξου και της Πάρου, ανάμεσα στα ελληνικά ψαράδικα που είχαν βγει για να ρίξουν παραγάδι και δίχτυα και οι ψαράδες είδαν έκπληκτοι μπροστά τους την σιλουέτα του τουρκικού σκάφους.

Υπενθυμίζεται ότι “Την 01:00 εισήλθε βόρεια Νάξου και την 04:45 εξήλθε βόρεια Μήλου.Από την 04:45 έως την 10:00 παρέμεινε σε διεθνή ύδατα δυτικά Μήλου.Την 10:00 εισήλθε βόρεια Μήλου και την 11:30 εξήλθε βόρεια Πάρου” όπως αναφέρει η ανακοίνωση του ΓΕΕΘΑ.

Αβλαβής διέλευση; “Ναι” λένε από το ΓΕΕΘΑ.

Αλλά δεν τολμούν να στείλουν ούτε … υδροφόρα να κάνει μια ανάλογη “αβλαβή διέλευση” μεταξύ Τενέδου και μικρασιατικής ακτής. Ρίχνοντας ακόμα περισσότερο το καταρρακωμένο ηθικό του προσωπικού από τις συνεχείς μειώσεις των απολαβών τους.

Μέσα σε αυτό το περιβάλλον ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Δ.Αβραμόπουλος συναντάται αύριο με τον Τούρκο ομόλογό του στις Βρυξέλλες και ετοιμάζει το ταξίδι του στην Άγκυρα. Φανατικός υπέρμαχος της στρατηγικής “Να κρατάς τον φίλο σου κοντά και τον εχθρό σου πιο κοντά” επιχειρεί να γοητεύσει τους Ανατολίτες.

Αλλά ο Ανατολίτης δεν πιάνεται φίλος ούτε αντιλαμβάνεται τόσο “λεπτές” διπλωματικές κινήσεις.

Ο Ανατολίτης είτε την γλώσσα του βούρδουλα καταλαβαίνει και μαζεύεται, είτε απαιτεί να τον προσκυνάς. Μέση οδός για αυτόν δεν υπάρχει…

Και τονίζουμε ότι αν το ΓΕΕΘΑ που είναι το κέντρο χάραξης της εθνικής αμυντικής πολιτικής δεν αλλάξει τακτική και στρατηγική, είτε με ενεργητική απάντηση στις τουρκικές κινήσεις, είτε με την εφαρμογή “ισοδύναμου τετελεσμένου” στην μικρασιατική ακτή, τότε το παιχνίδι είναι χαμένο.

Ελλείψεις υπάρχουν πολλές και η ετοιμότητα σίγουρα δεν είναι αυτή που θα έπρεπε και στους τρεις Κλάδους. Αλλά στην περίπτωση αυτή αυτό που μετράει είναι η “ψυχή”.

Κι επειδή κάποιοι δείχνουν να έχουν ξεχάσει τι συνέβη στις 5 Δεκεμβρίου 2007 στο Αιγαίο και σε ποιο σημείο έχει υποχωρήσει η ελλάδα στο Αρχιπέλαγος, ας τους το υπενθυμίσουμε:

Η τουρκική φρεγάτα ( «Gökova» F 496, κλάση «O.H.Perry» ) έφτασε πρώτη και να περισυνέλεξε την σωρό του άτυχου Σμηναγού (Ι), Α.Μπατσαρά, ξεκινώντας ένα ταξίδι 60 μιλίων μέσα στη νύκτα από την  (παράνομα) δεσμευμένη περιοχή που επιχειρούσε, βόρεια της Λήμνου;

Χωρίς, μάλιστα, να κάνει χρήση των ελικοπτέρων της; Έφτασε στην περιοχή δύο ώρες μετά το ατύχημα και ενώ τα ελληνικά μέσα επιχειρούσαν 1,5 ώρα, χωρίς να εντοπίσουν το νεκρό. Τα τρία Super Puma είχαν σηκωθεί από την Λήμνο (το οποίο και έφτασε πρώτο στη Ψαθούρα), την Χίο και την Ελευσίνα) Από τα ελληνικά ραντάρ χάθηκε το ίχνος του F-16, στις 19.41, σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν. Πληροφορίες του www.defencenet.gr, επιβεβαιώνουν ότι υπήρξε εκπομπή σήματος εγκατάλειψης επί 3’’, πριν σιγήσει και αυτό.

Η εγκατάλειψη έγινε σε ύψος 2-3.000 ποδών και είναι σαφές από το αποτέλεσμα ότι έγινε εκτός του φακέλου ασφαλούς εγκατάλειψης. Όπως επίσης θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι ένας ελιγμός του άτυχου Σμηναγού, βάσει των μαρτυριών άλλων χειριστών οδήγησε το αεροσκάφος εκτός του φακέλου πτήσης ( το F-16 εκτελούσε άσκηση CAP με τα άλλα τρία και ανέμεναν τέσσερα Α-7E  Κορσέρ και 2 Μιράζ 2000 που θα έπαιζαν το ρόλο του εισβολέα).

Η τουρκική φρεγάτα έπλεε, όπως προαναφέραμε, σε παρακείμενη παράνομα δεσμευμένη περιοχή, βόρεια της Λήμνου. Κανείς δεν διανοήθηκε από ελληνικής πλευράς να την ενοχλήσει, φυσικά.

Οι δύο δεσμευμένες περιοχές απέχουν στο απώτατο σημείο τους 20 μίλια, αλλά η φρεγάτα εκίνησε από απόσταση 60 μιλίων από το δυστύχημα. Από αυτό το σημείο έλαβε το σήμα από το κέντρο της Κωνσταντινούπολης, και όχι από το ελληνικό EΚΣΕΔ.

Kαι ουσιαστικά ΑΠΗΓΑΓΕ τη σορό του νεκρού Έλληνα Σμηναγού, γιατί δεν είχε ΚΑΝΕΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑ να εισέλθει σε δεσμευμένη περιοχή, όπως είναι εν προκειμένω, το Πεδίο Βολής Ψαθούρας.

Μόνο αν εκδιδόταν ΝΟΤΑΜ από ελληνικής πλευράς που θα αποδέσμευε την εν λόγω περιοχή θα μπορούσε να εισέλθει η τουρκική φρεγάτα. Και αυτό δεν συνέβη. Και κατ’αυτό τον τρόπο ολοκληρώθηκε ένα δράμα…

 

 

 

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Pin It on Pinterest