Έρευνα: Ποιες αλλαγές έρχονται στην τουριστική βιομηχανία την επόμενη 10ετία

wtm_235338253
Τσατ μποτ (chatbot) που κάνουν χρήση «μεγάλων δεδομένων» και τεχνητής νοημοσύνης, εικονικοί σύμβουλοι και «φύλακες», είναι μερικές από τις πιο ηχηρές αλλαγές που πρόκειται να κυριαρχήσουν στο κομμάτι διανομής της τουριστικής βιομηχανίας την επόμενη 10ετία, σύμφωνα με έκθεση της Amadeus και της LSE.
Η έρευνα, με τίτλο «Διανομή στο χώρο των Ταξιδίων: Το τέλος του κόσμου όπως τον γνωρίζαμε;», διεξήχθη από μια ανεξάρτητη ομάδα ερευνητών στο London School of Economics and Political Science (LSE) και κάνει προβλέψεις σε σχέση με την εικόνα του κλάδου στο μέλλον. Σήμερα, ένας μικρός αριθμός «φυλάκων» ελέγχουν την προσέλκυση δισεκατομμυρίων ανθρώπων, υποστηρίζει η έκθεση.
Οι φύλακες αυτοί είναι οι γίγαντες της τεχνολογίας όπως η Google, το Facebook, η Microsoft, η Amazon και η Apple. Το Facebook θεωρείται η κορυφαία εφαρμογή στα κινητά με περισσότερους από 126 εκατ. χρήστες το μήνα το 2015, 8% επάνω σε σχέση με το 2014 (έρευνα της Nielsen).
Σύμφωνα με την έρευνα, οι «φύλακες» έχουν ήδη επηρεάσει τη βιομηχανία διανομής στα ταξίδια μέσω των μοντέλων διαφήμισης που εφαρμόζουν. Έχουν τη δύναμη να κατευθύνουν τους καταναλωτές σε συγκεκριμένους παίκτες με χρηματικό αντάλλαγμα. Μπορούν να απευθύνονται στοχευμένα σε αυτούς με εξατομικευμένη διαφήμιση βάσει του ιστορικού αναζητήσεων, του προφίλ ή των εφαρμογών τσατ.
Καθώς η δύναμη των «φυλάκων» να αποκτούν δισ. καταναλωτών μεγαλώνει, οι παίκτες της βιομηχανίας θα χρειαστεί να βρουν τρόπους συνεργασίας μαζί τους και τώρα είναι η καλύτερη ώρα για νέες προσεγγίσεις, πιο καινοτόμες και συνεργατικές. Όπως επισημαίνει η έρευνα, «το μέγεθος και η ταχύτητα της εξέλιξης των καταναλωτών και η πιθανή δύναμη που τοποθετεί στα χέρια καινοτόμων εταιριών, είναι υποτιμημένο από πολλούς παίκτες».
Η έρευνα περιλαμβάνει επίσης τη σκοπιά των εταιριών λιανικού εμπορίου στον τουρισμό. Ρωτώντας 370 τουριστικά πρακτορεία για το πόσο πιθανό είναι να επηρεάσουν οι νεες τεχνολογίες τα ταξίδια μέσα στα επόμενα 10 χρόνια, η πιο συχνή απάντηση ήταν τα κινητά τηλέφωνα και ακολούθησαν οι εφαρμογές τσατ στα κινητά και τα τσατ μποτ.
Οι αερομεταφορείς είπαν οι ότι οι απευθείας πωλήσεις θα είναι πιο σημαντικές στο μέλλον, με τις εταιρίες μετα-αναζητήσεων να έρχονται δεύτερες. Οι τουριστικοί πράκτορες εκτός διαδικτύου ήταν τελευταίοι. Για τα τουριστικά πρακτορεία, ωστόσο, τα συστήματα διαχείρισης κρατήσεων GDS θα είναι πιο σημαντικά στη διανομή του μέλλοντος, και δεύτερα τα online πρακτορεία.
Τέλος, προτείνει 7 βασικές περιοχές στις οποίες πρέπει να εστιάσει η βιομηχανία για μελλοντικές συνεργασίες: απόκριση στις προσδοκίες πελάτη, αντιμετώπιση της αύξησης των «φυλάκων», η κατάκτηση της τεχνολογίας, η ενσωμάτωση ταξιδιωτικης διανομής, η προσαρμογή στις πλατφόρμες στην οικονομία διαμοιρασμού και η προετοιμασία για την έλευση υβριδίων γιγάντων στις μετα-αναζητήσεις.