«Να επιστρέψουν στα σχολεία οι εκπαιδευτικοί, που είναι αποσπασμένοι σε κρατικές δομές, κόμματα και πολιτικά γραφεία»

IMG_8258

Πρόταση για να επιστρέψουν στις οργανικές τους θέσεις και στα σχολεία όλοι οι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που είναι αποσπασμένοι σε πολιτικά γραφεία, κόμματα και κρατικές δομές, κατέθεσε χθες, μιλώντας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, ο Βουλευτής Δωδεκανήσου της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μάνος Κόνσολας.

Ο Βουλευτής επισήμανε ότι είναι μια επιβεβλημένη κίνηση από τη στιγμή που κινδυνεύει να ξεκινήσει η νέα χρονιά με μεγάλα κενά εκπαιδευτικών, μεγαλύτερα από κάθε άλλη φορά.

Παράλληλα, ο κ. Κόνσολας εξέφρασε την αντίθεσή του στο σχέδιο της κυβέρνησης να καταργήσει τα αναμορφωμένα προγράμματα σπουδών ακυρώνοντας, ουσιαστικά, τη φιλοσοφία του ολοήμερου σχολείου, έτσι όπως τη γνωρίζαμε μέχρι σήμερα.

Ο κ. Κόνσολας χαρακτήρισε αντιπαιδαγωγική τη συγκεκριμένη ρύθμιση αφού θα αφαιρεθούν μαθήματα, όπως η πληροφορική, κάτι που σημαίνει ότι δεν θα έχουν λόγο ύπαρξης οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί με τη συγκεκριμένη ειδικότητα αλλά και πολλοί άλλοι. Όπως εξήγησε ο Βουλευτής Δωδεκανήσου, η κυβέρνηση προβαίνει σε αυτή την κίνηση κλείνοντας νηπιαγωγεία και ολοήμερα, γιατί δεν έχει διασφαλίσει καμία πίστωση για προσλήψεις εκπαιδευτικών. Προφανώς, με τη μέθοδο αυτή της «δημιουργικής λογιστικής» δεν θα φαίνονται τα μεγάλα κενά εκπαιδευτικών αφού θα έχουν συρρικνωθεί οι δομές.

Έντονα επικριτικός απέναντι στην κυβέρνηση, ήταν ο Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας, σχετικά με τις διατάξεις του νομοσχεδίου για την έρευνα.

Ο Βουλευτής Δωδεκανήσου που ήταν και ο εισηγητής του νόμου 4310 του 2014 κατηγόρησε την κυβέρνηση, ότι επιδιώκει τον ασφυκτικό κομματικό και κρατικό έλεγχο στον τομέα της έρευνας και της καινοτομίας.

Επισήμανε ότι υπάρχουν όχι ενδείξεις αλλά απτές αποδείξεις, όπως:

1. Η αποδυνάμωση της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας και η δημιουργία παράλληλων δομών στο Υπουργείο Παιδείας, αλλά και σε ένα νομικό πρόσωπο, η δημιουργία του οποίου έχει εξαγγελθεί από τον Αναπληρωτή Υπουργό.

Επιστρέφουμε, δηλαδή, στον κατακερματισμό, με απώτερο στόχο τον κυβερνητικό και κομματικό έλεγχο.

2. Η κατάργηση του Εθνικού Συμβουλίου Έρευνας και Τεχνολογίας που θα υποκατασταθεί από ένα προσωρινού χαρακτήρα συμβούλιο, το οποίο θα διοριστεί από τον Υπουργό Παιδείας.

Η στελέχωση του νέου αυτού μορφώματος που δημιουργεί η κυβέρνηση, θα γίνεται από άτομα που θα επιλέγει ο Υπουργός Παιδείας.

Το επόμενο βήμα που προδιαγράφονται είναι η επιλογή Διευθυντών στα μεγαλύτερα ερευνητικά κέντρα της χώρας όπως ο Δημόκριτος, το ΙΤΕ, το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης και άλλων.

3. Καταργείται η έννοια της αξιοκρατίας και της αριστείας στα ερευνητικά κέντρα και κυρίως στον τομέα της αξιολόγησης των διευθυντικών στελεχών.

Το πιο εντυπωσιακό, είναι το γεγονός ότι οι Διευθυντές των Ερευνητικών κέντρων θα αξιολογούνται από το προσωπικό, δηλαδή από τους υφισταμένους τους.

Πρόκειται για πρωτοφανή ενέργεια που συνιστά παγκόσμια πρωτοτυπία.

4. Τίθεται, εν αμφιβόλω, η διοικητική αυτοτέλεια και η εύρυθμη λειτουργία των ερευνητικών κέντρων με διατάξεις όπως αυτή που περιέχεται στο νομοσχέδιο και καθαιρεί το Διευθυντή του Ερευνητικού Κέντρου από Πρόεδρο του Επιστημονικού Συμβουλίου και τον υποβιβάζει στο ρόλο του εισηγητή.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο κ. Κόνσολας στην αναστολή ίδρυσης και λειτουργίας, μέχρι το τέλος του 2016, πέντε ερευνητικών κέντρων, στρατηγικού χαρακτήρα, ανάμεσα στα οποία είναι και το Ινστιτούτο Τουριστικών Ερευνών με έδρα τη Ρόδο, το Κέντρο Έρευνας και Επιχειρηματικής Καινοτομίας Κεντρικής Ελλάδας, το Ινστιτούτο Οπτικής και Όρασης με έδρα το Ηράκλειο, το Ερευνητικό Κέντρο Δυτικής Ελλάδας και το Ερευνητικό Κέντρο Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης.

Επισήμανε ότι η διαδικασία των προεδρικών διαταγμάτων, η λειτουργία κάποιων εξ αυτών δεν θα επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό και όμως η κυβέρνηση παραπέμπει στις καλένδες τη δημιουργία τους, αρνούμενη ότι το Κράτος έχει συνέχεια.